Nasi nauczyciele

Kadra pedagogiczna Szkoły to nauczyciele o wysokich kwalifikacjach uczący równolegle w szkołach państwowych, pedagodzy akademiccy z tytułami naukowymi profesora zwyczajnego i doktora oraz czynnie grający muzycy.

Sekcja Fortepianu

Pianista, pedagog i kameralista. Absolwent PWSM  im. Fr. Chopina w Warszawie.

Założyciel, dyrektor i pedagog fortepianu Prywatnej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Wołominie.

Poprzez swe liczne działania artystyczne stworzył wspaniałą wizytówkę miasta i całego powiatu. Dzięki temu w 1997 roku szkoła zdobyła I Nagrodę w Konkursie na Najwartościowsze Wydarzenie Roku w Wołominie, a jej założyciel został uznany Wołominiakiem Roku.

Zaczynał w prywatnym ognisku muzycznym w Wołominie. Kiedy otrzymał od rodziców Polonezy i Mazurki Chopina zaczął dużo grać. Tak trafił do pani Ireny Kirjackiej, znanej wykładowczyni w liceum muzycznym w Warszawie. Tam zaczął intensywną naukę gry na fortepianie. Po liceum były studia, po studiach pierwsza praca jako pianista CZAWP.

Wieloletni solista i akompaniator w Estradzie Stołecznej. Oprócz koncertów w licznych miastach polskich, w Sali Kongresowej PKiN w Warszawie, Operze Warszawskiej i Wrocławskiej, grał również w Budapeszcie, Berlinie, Pradze, Bratysławie, Wiedniu (w towarzystwie czołowych polskich artystów). Koncerty te były transmitowane przez Interwizję. Pianista – korepetytor  w Teatrze Wielkim. Wieloletnia współpraca z Teatrem Polskim w Warszawie (I fortepian w „Kramie z piosenkami”,” Zielonej Gęsi”  z Irena Kwiatkowską, „ Pastorałce” wg L. Schillera).  Niegdyś nagrywał „Podwieczorki przy mikrofonie”.

Od 20 lat współpracuje jako pianista z Akademią Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy uczestnicząc, jako pianista, w kształceniu chórmistrzów w ramach Studiów Podyplomowych.

Klasykę wykonuje zawsze, ale nie stroni też od muzyki rozrywkowej. Gra utwory od Bacha do Grzegorza Turnaua.

Razem z śp. księdzem prałatem Janem Sikorą organizował koncerty muzyki organowej i kameralnej na które przychodziły tłumy ludzi. Odbył się cały cykl koncertów w kościele przy ul. Kurkowej w Wołominie, na które udało się zaprosić prawdziwe sławy muzyki poważnej. Część z nich prowadził sam Bogusław Kaczyński.

Zapraszał do Wołomina uczestników Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F. Chopina.

Walory szkoły… ukończenie naszej szkoły daje zawód muzyka. A początkującym przede wszystkim skupienie. Dziecko, które przychodzi do pierwszej klasy nie może skoncentrować się na danej rzeczy nawet pół minuty. Potem gra nawet 20 minut skupione na utworze, jaki wykonuje. Kontakt z muzyką daje także piękne umiejętności kojarzenia dźwięku z konkretną rzeczą, uczuciem, kolorem, emocjami, działaniem lub obrazem.

Rozpoczęła naukę gry na fortepianie w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie w wieku 11 lat w klasie prof. Tatiany Stępniak.

W trakcie nauki w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w klasie prof. Pawła Skrzypka zdobyła liczne nagrody na ogólnopolskich, a także międzynarodowych konkursach pianistycznych w Polsce. Zaliczyć do nich można III Nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Zabrzu w kwietniu 2009 r., I Nagrodę na Zachodniopomorskim Konkursie Pianistycznym w Szczecinie, również w kwietniu 2009 r., III Nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Per aspera ad astra” w Kielcach w maju 2009 r. oraz Wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, w grudniu 2009 r. W maju 2012 pianistka otrzymała I Nagrodę w najstarszej kategorii na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Juliusza Zarębskiego w Warszawie w kategorii fortepian solo.

W latach 2012-2014 pianistka studiowała w klasie prof. Birgitty Wollenweber w Hochschule für Musik „Hanns Eisler” w Berlinie. W 2015 roku Weronika ukończyła z wyróżnieniem licencjat w Szwajcarii w Hochschule Musik w Lucernie w klasie prof. Konstantina Lifschitza.

W ubiegłym roku pianistka ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym w klasie fortepianu prof. Elżbiety Tarnawskiej oraz prof. Ramiro Sanjinesa.

Pianistka występowała z recitalami w większości krajów europejskich, takich jak Niemcy, Włochy, Szwajcaria, Francja czy Ukraina. W 2008 zadebiutowała na kontynencie amerykańskim, wykonując program złożony z utworów Scarlattiego, Chopina i Skriabina.

W ciągu ostatnich lat pianistka zaczęła rozwijać swoją działalność koncertową występując m.in. w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, w Filharmonii w Żytomierzu, w Teatro Lirico w Cagliari, na scenie Zamku Królewskiego w Warszawie, w Pałacu na Wodzie w Łazienkach Królewskich, w Pałacu Staszica w Warszawie, w Europejskim Centrum Artystycznym im. Fryderyka Chopina w Sannikach, a także jako solistka podczas koncertów w Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach i w Filharmonii Szczecińskiej. Oprócz tego Weronika wystąpiła z recitalami fortepianowymi podczas XXI. i XXII. Festiwalu „Floralia Muzyczne”, IX. Festiwalu „Letnie koncerty chopinowskie w Bazylice św. Jana Chrzciciela” w Brochowie, podczas VII. i IX. Festiwalu „Koncerty Urodzinowe Fryderyka Chopina” w Warszawie, z recitalem chopinowskim pod pomnikiem Chopina w Łazienkach Królewskich, w Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie, w Pałacu Tyszkiewiczów w Warszawie oraz podczas 51. edycji Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku.

 Pani Elżbieta jest nauczycielem, który pracuje w naszej szkole najdłużej, od 1996 r. – czyli praktycznie od pączątku istnienia szkoły.

Ukończyła PWSM w Warszawie (dzisiejszy Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale komp. teorii i dyrygentury w zakresie teoria (tytuł magistra – ocena bardzo dobra z wyróżnieniem), zdobyła również tytuł doktora z psychologii na Uniwersytecie Warszawskim.

Najważniejsze nagrody:

– Nagroda Ministra Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki – indywidualna III stopnia za osiągnięcia w dziedzinie badań naukowych uzyskane w pracy doktorskiej pt. „Wpływ różnych sposobów przedstawienia głównych punktów wykładu na efekty uczenia się“

– Nagroda Rektora Uniwersytetu Warszawskiego – indywidualna I stopnia za osiągnięcia w dziedzinie badań naukowych za cykl trzech artykułów na temat wpływu struktury tekstu na efekty uczenia się opublikowanych w Psychologii Wychowawczej (1980 nr 2, 3, 4)

– Nagroda Rektora Uniwersytetu Warszawskiego – zespołowa za osiągnięcia w dziedzinie badań naukowych.

– Nagroda Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego – zespołowa III stopnia z tytułu osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych za książkę pt. „Psychologiczne problemy pamięci“

– Nagroda jubileuszowa za 20 lat pracy przyznana przez Rektora Wyższej Szkoły Rolniczo-Pedagogicznej w Siedlcach.

Pani Elżbieta jest nauczycielem kontraktowym.

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie klawesynu ś.p. prof. Leszka Kędrackiego – wspaniałego klawesynisty i wielokrotnego jurora międzynarodowych konkursów klawesynowych. II stopień Państwowej Szkoły Muzycznej ukończyła w Łodzi w klasie fortepianu prof. Bogusława Wódki stypendysty rządu austriackiego, pracując pod kierunkiem prof. Alexandra Jennera.

Anna Kos jest uczestniczką i laureatką wielu konkursów i festiwali nie tylko pianistycznych:

-laureatka III nagrody – Hades 1995r.

-laureatka I nagrody na Festiwalu Młodych Pianistów -1996r.

-uczestniczka II Międzynarodowego Festiwalu Młodych Pianistów – Głubczyce 1997r.

-laureatka II Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Uzdrowiskowej – Polanica Zdrój 1999r.

-uczestniczka IV Ogólnopolskiego Turnieju Pianistycznego – Żagań 1999r.

-uczestniczka XII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki „Janwarskije Wiecziera” – Brześć 2000 i 2005r.

– laureatka I nagrody w dziedzinie krótkich form literackich w konkursie ” Moje Inspiracje Muzyczne ” za opowiadanie „Lustro” – Nałęczów 2001r.

– laureatka I nagrody w dziedzinie prozy za tekst ” Przygody w Egipcie” w konkursie ” Moje Inspiracje Muzyczne” Nałęczów 2002r.

– trzykrotna uczestniczka Międzynarodowych Letnich Warsztatów Muzycznych Kazimierza Brzozowskiego w Nałęczowie

– czterokrotna solistka koncertów fortepianowych z Orkiestrą Filharmonii Brzeskiej pod dyrekcją A. A. Martynienki i Orkiestry Filharmonii Lubelskiej pod batutą K. Brzozowskiego

– uczestniczka I Akademickiego Konkursu Klawesynowego – Poznań 2009r.

Obecnie Nauczyciel klasy fortepianu, fortepianu dodatkowego oraz akompaniator w PSM I st. w Nałęczowie oraz PSM I i II st. w Wołominie.

Jej uczniowie są laureatami wielu konkursów ogólnopolskich oraz międzynarodowych (nie tylko pianistycznych) m.in. III nagrody oraz wyróżnienie na Międzynarodowym konkursie „Moje inspiracje muzyczne“, I nagroda w Telmach na Białorusi, wyróżnienia oraz nagrody w dziedzinie prozy, literatury i plastyki oraz wiele innych.

Pani Anna jest nauczycielem mianowanym.

Urodziła się w 1992 roku w Warszawie.

Absolwentka PSM I st. im. W. Lutosławskiego w Wołominie w klasie fortepianu. Naukę gry na organach rozpoczęła w wieku 15 lat w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

W 2012 roku rozpoczęła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie ś.p. prof. Magdaleny Czajki, a także Józefa Serafina, które ukończyła we wrześniu 2017 roku.

Swoje umiejętności doskonaliła również poza granicami kraju na Hochschule für Musik we Freiburgu oraz Hochschule für Musik und Theater w Lipsku w klasie prof. Martina Schmedinga. Przebywała na rocznej wymianie w Niemczech w ramach programu stypendialnego Erasmus. Brała udział także w wymianie studenckiej na Rice University w Houston (USA). Jest stypendystką Prezesa Rady Ministrów oraz Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej (DAAD).

Koncertowała w kraju na międzynarodowych festiwalach organowych w Leżajsku, Puławach, Pasłęku, Sejnach i za granicą (Włochy, Niemcy, Litwa, Stany Zjednoczone).

Jest laureatką II Ogólnopolskiego Konkursu Organowego im. Mariana Sawy w 2011 roku (III nagroda), V Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Feliksa Nowowiejskiego w 2015 roku (III nagroda), półfinalistką V Międzynarodowego Konkursu Organowego ,,Daniel Herz” w Brixen w 2016 roku oraz XXII Międzynarodowego Konkursu Organowego im. G. Silbermanna we Freibergu w 2017 roku.

Absolwent Akademii Muzycznej im. Kiejstuta i Grażyny Bacewiczów w Łodzi na kierunku fortepianu wirtuozowskiego u prof. Marii Koreckiej – Soszkowskiej.

Poza czynnym koncertowaniem zajmuję się nauczaniem młodych pianistów. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z dziećmi daje zarówno mnie jak i moim podopiecznym ogromną radość.

Pan Michał jest nauczycielem mianowanym.

Urodziła się w Warszawie w rodzinie muzykalnej, ale niezwiązanej  zawodowo z muzyką. Jak często bywa do szkoły muzycznej I stopnia trafiła przez przypadek. W przedszkolu pani od rytmiki zauważyła jej zdolności muzyczne. Poza tym do domu przyszło zaproszenie na egzaminy wstępne. Spróbowała i zdała na fortepian. Jej nauczycielem przez sześć lat był p.prof. Zbigniew Górnicki świetny pedagog i przyjaciel dzieci. Dyrektorem szkoły był Lech Miklaszewski – człowiek życzliwy dla każdego. Ukończyła PSM I st.im. J.Zarębskiego w Warszawie i zdała do Szkoły Średniej im.J.Elsnera w Warszawie. Tu znowu miała szczęście trafić na dobrego nauczyciela p.prof.Marię Zubelewicz-Bojar cudowną, ciepłą i kompetentną osobę. Przekazywała jej cierpliwie i z życzliwością wiedzę muzyczną przez kolejne sześć lat.

Nauka gry na instrumencie sprawiała jej wiele przyjemności i chyba nie szło jej najgorzej skoro wytrzymała, a szkoła oceniała wysoko jej umiejętności. Niestety bardzo źle znosiła występy publiczne, z każdym rokiem było coraz gorzej. Po konsultacji z pedagogami podjęła decyzje o przyszłości w zawodach: krytyk muzyczny, muzykolog albo nauczyciel. Skończyła Liceum Ogólnokształcące nr XIX w Warszawie w klasie o profilu humanistycznym, chodziła na warsztaty dziennikarskie, co dodatkowo potwierdzało jej wybór.

Po maturze i ukończonej PSM I stopnia zdała pomyślnie egzaminy na ATK (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego) w Warszawie na muzykologię. W czasie studiów grała nadal na fortepianie pod kierunkiem p.prof.Marii Zubelewicz przez cztery lata  oraz uczyła się gry na organach u prof.Tadeusza Olszewskiego.

W czasie studiów pokochała śpiewanie w chórze. Tu nie trzeba było występować solo, dlatego ta forma bardzo jej odpowiadała. Śpiewała w chórze uczelnianym pod kierunkiem ks.prof. K.Szymonika oraz w chórze żeńskim Harfa, gdzie dyrygentem był Janusz Dąbrowski. Wiele koncertowali w Polsce oraz w Europie. Satysfakcja z występów oraz możliwość poznawania nowych miejsc,ludzi i obyczajów do dziś ma dla niej ogromne znaczenie.

Ukończyła studia i od początku lat 90tych pracuje. Najpierw jako organizator koncertów zespołu Concerto Avenna w Stołecznej Estradzie. Potem dostała propozycję pracy w szkole jako nauczyciel fortepianu. Po zrobieniu kursu pedagogicznego i psychologicznego podjęła pracę w PSM I st. w Pruszkowie, a po zmianie miejsca zamieszkania w PSM I st W Warszawie, tej którą sama ukończyła. Historia zatoczyła koło…

Jednocześnie w 2000 roku rozpoczęła pracę w Prywatnej Szkole Muzycznej w Wołominie.

W międzyczasie założyła rodzinę, ma troje dzieci. Nadal wiele satysfakcji daje jej śpiewanie w chórze Harfa, kocha podróżowanie ,spacery po lesie, nordic walking, rowerowe wycieczki, basen, spotkania z przyjaciółmi. Ma jednocześnie nadzieję, że jej praca zawodowa jest nie tylko radością dla niej ale i  powoduje zadowolenie jej uczniów.

Pani Iwona jest nauczycielem dyplomowanym.

Nauczyciel przedmiotów teoretycznych i fortepianu.

Absolwentka studiów magisterskich specjalności teoria muzyki na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, a także studentka specjalności prowadzenie zespołów muzycznych na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca. Absolwentka Prywatnej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Witolda Lutosławskiego w Wołominie w klasie fortepianu mgr Pawła Rozbickiego. Ukończyła Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne UMFC. Chętnie uczestniczy w kursach, szkoleniach z zakresu edukacji muzycznej.

Uwielbia muzykowanie zespołowe, czego efektem są zdobyte nagrody na konkursach w Polsce i za granicą z trio fletowym, m.in. I Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Citta di Barletta we Włoszech (2011) czy III Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym IBLA GRAND PRIZE we Włoszech (2012).

Największą satysfakcję przynosi jej wprowadzanie w muzyczną przygodę najmłodszych oraz obserwacja czynionych przez nich postępów. Stara się podchodzić do uczniów z dużą cierpliwością, otwartością i zaangażowaniem. Możliwość łączenia pasji z pracą daje jej ogromną radość.

Prywatny czas lubi spędzać aktywnie w gronie przyjaciół i rodziny. Ceni podróże i ciche wieczory z ciekawą książką oraz kubkiem smacznej herbaty.

Pani Monika jest nauczycielem kontraktowym.

Sekcja instrumentów smyczkowych, gitary, harfy

Natalia Jastrzembska ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Toruniu oraz Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Michała Grabarczyka. W tym okresie brała również udział w kursach mistrzowskich, gdzie mogła pracować nad grą solistyczną, kameralną oraz orkiestrową pod okiem wielu wybitnych profesorów, a także dyrygentów takich jak Marek Moś, Łukasz Błaszczyk, Piotr Tarcholik, Jakub Jakowicz, Jan Stanienda, Janusz Wawrowski, Adam Korniszewski. Brała udział w koncertach zarówno w Polsce jak i za granicą (Ukraina, Niemcy, Holandia, Słowacja, Węgry, Austria, Czechy, Japonia) kameralnie, a także orkiestrowo. Współpracowała m.in. z takimi orkiestrami jak Polska Orkiestra Radiowa, Filharmonia Łódzka, Orkiestra Smyczkowa Primuz, Orkiestra Tomasza Szymusia.

Ukończyła z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny im. F. Chopina w Warszawie, Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w klasie skrzypiec st. wykł. Iwony Koter, oraz Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie teorii muzyki prof. Marty Szoki.

Swoje umiejętności doskonaliła na wielu kursach i seminariach skrzypcowych prowadzonych m.in. przez prof. Izabelę Ceglińską, Kaję Danczowską, Adama Korniszewskiego, Tomasza Tomaszewskiego, Roberta Szredera, Clarence Myerscough. Claude’a Lelonga.

Koncertowała w kraju i za granicą (Francja, Czechy). Od wielu lat prowadzi bogatą działalność kameralną, koncertową i edukacyjną. Współpracowała z Warszawskim Towarzystwem Muzycznym, Teatrem Wielkim w Warszawie, Operą i Filharmonią Podlaską.

Brała udział w licznych projektach koncertowych i operowych. (m.in. Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej, Festiwalu Musica Moderna,  Mazurskim Festiwalu Operowym).

Od 2008 roku prowadzi klasę skrzypiec w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II st. w Wołominie.

Interesuje się improwizacją skrzypcową, łączeniem różnych gatunków muzycznych. Chętnie eksperymentuje z brzmieniem skrzypiec. W wolnych chwilach gra na skrzypcach elektrycznych. Nauczanie gry na skrzypcach to jej pasja. Jej wychowankowie są laureatami wielu ogólnopolskich konkursów i przesłuchań skrzypcowych (m.in. I Ogólnopolskiego konkursu skrzypcowego „Jak Wieniawski” -II miejsce, III miejsca na Ogólnopolskim konkursie miniatury skrzypcowej, wyróżnienia na Międzynarodowym konkursie „Moje inspiracje muzyczne”, II nagrody na Ogólnopolskim konkursie „Mistrz Literatury Skrzypcowej Oskar Rieding”).

Pani Dominika jest nauczycielem mianowanym

Swoją edukacje artystyczną czyli wielką przygodę z muzyką 🙂 – rozpoczęła w wieku 12 lat w rodzinnym mieście -Skierniewice. Kontynuowała w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Sochaczewie.

Studia ukończyła w Akademii Muzycznej im Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi pod kierunkiem prof.Stanisława Firleja i Dominika Połonskiego oraz przez rok gościnnie pod kierunkiem Tomasza Sthrala. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich w kraju i za granicą – zarówno orkiestrowych jak i solowych.

Jej doświadczenie zawodowe obejmuje prace w różnych instytucjach- Teatr Roma, orkiestry kameralne i symfoniczne,zespoły kameralne, statki wycieczkowe.

W 2008 założyła kwartet smyczkowy o energetycznej nazwie Espresso, który -jak wskazuje nazwa- do dziś pobudza słuchaczy jak filiżanka dobrej kawy 🙂

Brała udział w trasie koncertowej zespołu rockowego Hej- trasa Unplaged.

W chwili obecnej pracuje na stanowisku koncertmistrza w Filharmonii Kameralnej w Łomży, z którą prężnie działa i nagrywa płyty- nierzadko nominowane do Nagrody Fryderyka.

Dużą i trzeba dodać lubianą 🙂 część jej pracy, zajmuje praca z dziećmi jako nauczyciel wiolonczeli w szkołach muzycznych.

Jest uczennicą prof K.Wiłkomirskiego oraz prof A.Orkisza, jest laureatką wielu konkursów międzynarodowych, solistką, kameralistką, muzykiem orkiestrowym oraz pedagogiem.

Jako muzyk kameralista-solista koncertowała z Polską Orkiestrą Kameralną (pod dyr J.Maksymiuka). Potem, będąc asystentem na Akademii Muzycznej w Warszawie, przez wiele lat pracowała w Filharmonii Narodowej, współpracowała m.in z Polską Orkiestrą Radiową, Polska Filharmonia Kameralna. W latach 1987-90 była koncertmistrzem Orkiestry Sinfonica del Valle (Cali, Kolumbia) a w latach 1989-2009 koncertmistrzem w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Jest również doświadczonym pedagogiem, w swojej karierze była wykładowcą na Akademii Muzycznej w Warszawie (dzisiejszy Uniwersytet Muzyczny), dziekanem wydziału instrumentów smyczkowych w Konserwatorium Muzycznym w Cali (Kolumbia).

Aktualnie zajmuje się wyłącznie pedagogiką w wielu warszawskich placówkach muzycznych oraz w Wołominie realizując autorski program nauczania.

Pani Mariola jest nauczycielem mianowanym.

Edukację muzyczną rozpoczęła w 1996 roku w szkole muzycznej w Pińsku, gdzie uczyła się gry na gitarze i na fortepianie. Po ukończeniu szkoły I stopnia rozpoczęła naukę gry na gitarze w szkole II stopnia w Mińsku. Tam poznawała literaturę gitarową wszystkich epok i stylów, była również członkiem zespołów kameralnych (pracowała m.in. z domrą, gitarą, bałałajką i fortepianem). Ukończyła kurs dyrygowania i kurs akompaniamentu na gitarze a poza gitarą uczyła się również gry na fortepianie, mandolinie, domrze i gitarze basowej.

W 2008 roku pomyślnie zdała egzaminy i otrzymała dyplom nauczyciela gitary, dyrygenta i kameralisty.

W tym samym roku przeniosła się do Pińska, gdzie przez kolejnych pięć lat zajmowała się działalnością pedagogiczną. Pracowała w dwóch szkołach muzycznych, gdzie uczyła gry na gitarze dzieci i młodzież. Na Uniwersytecie Poleskim pracowała jako kierownik zespołu kameralnego, który odnosił sukcesy na koncertach i konkursach. W tym okresie koncertowała z zespołem kameralnym złożonym z nauczycieli (na gitarze basowej).

Jednocześnie pogłębiała swoją wiedzę i zainteresowała się muzyką barokową i dawnymi instrumentami. Zainspirowana nagraniami muzyki lutniowej w wykonaniu Antona Biruli i Anny Kowalskiej (www.luteduo.com), postanowiła rozpocząć naukę pod ich kierunkiem. W tym celu przyjechała do Bydgoszczy i zdała pomyślnie egzaminy do Akademii Muzycznej, gdzie ukonczyła studia gry na lutni, teorbie i gitarze barokowej (studia II stopnia).

Ukończyła z tytułem magistra PWSM (dzisiejszy Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie) w klasie skrzypiec prof. Zenona Bąkowskiego.

Później kontynuowała naukę w Mannes College of Music w Nowym Jorku, u prof. Alberta Markowa.

W 1980 uzyskała Post Graduate Diploma Violin Course w Mannes College of Music w Nowym Jorku

Współpracowała z Polską Orkiestrą Kameralną, była członkiem New York Chamber Orchestra, była również członkiem New Jersey Symphony Orchestra, współpracowała z Orkiestrą Filharmonii Narodowej.

Do dziś jest koncertmistrzem zespołu Warszawscy Soliści Concerto Avenna, z którym występuje jako solistka w kraju i zagranicą, dokonując wraz z zespołem licznych nagrań radiowych i płytowych dla krajowych i zagranicznych firm fonograficznych (m.in. nagranie solowej płyty A. Vivaldi „Cztery Pory Roku”, nagrania radiowe i telewizyjne m.in. dla BBC, TV MEXICO, prywatne rozgłośnie w USA, tourne’e po Stanach Zjednoczonych- łącznie 52 koncerty, na zaproszenie Columbia Artist Menagement)

Nominacje, nagrody i odznaczenia:

1991 – Nagroda Wojewody Warszawskiego za wybitne osiągnięcia w wykonawstwie muzyki barokowej dla członków zespołu Concerto Avenna.

2005 – otrzymała Honorową Odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej” od ministra kultury i dziedzictwa narodowego.

2012 – Otrzymała Fryderyka wraz z zespołem Concerto Avenna W kategorii „Album roku—muzyka kameralna“.

Pani Zyta jest nauczycielem kontraktowym.

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Janusza Kucharskiego oraz Hochschule fuer Musik w Kolonii  w mistrzowskiej klasie Alban Berg Quartet.

Od 1998 roku związana jest nieprzerwanie z Royal String Quartet, z którym koncertuje w prestiżowych salach na całym świecie, nagrywa płyty m. in. dla brytyjskiej wytwórni Hyperion, a także prowadzi kursy dla solistów i kameralistów w Polsce i za granicą.

Od ponad 13 lat uczy gry na skrzypcach w szkole muzycznej w Wołominie.

Muzyka, to jedna z największych przygód jej życia. Dzięki niej poznała świat, o którego istnieniu nawet nie śniłam i wciąż wiele odkrywa. Poza graniem kocha sport, kino i języki. Przyjaciele wiedzą, że z wypiekami na twarzy śledzi mecze tenisowe i wyścigi szybkich motorów. Ostatnio jest też zafascynowana kulturą, kinematografią i językiem koreańskim. Uczy się go pilnie i ma nadzieję, że niedługo ponownie odwiedzi Seul oraz piękną koreańską wyspę Jeju.

Pani Elwira jest nauczycielem kontraktowym.

Urodzona w 1994 r.

Studentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie harfy ad. dr hab. Zuzanny Elster.

Laureatka III miejsca na VII Międzynarodowym Konkursie Harfowym „Marcel Tournier” we Włoszech. Laureatka III miejsca na VI Międzynarodowym konkursie Duetów z Harfą w Cieszynie oraz laureatka I i II miejsca na Ogólnopolskich Konkursach Duetów z Harfą w Cieszynie. Wielokrotna uczestniczka Międzynarodowych Kursów Muzycznych im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie w klasie prof. Urszuli Mazurek. Uczestniczka wielu seminariów harfowych prowadzonych przez wybitnych pedagogów, między innymi: Annę Verkholantsevę, Urszulę Mazurek, Alinę Bzhezhinską, Martę Power Luce, Annę Piechurę-Gabryś.

Muzyk orkiestrowy, kameralistka, pedagog.

Pochodzi z Lublina.

Absolwentka Akademii Muzycznej w klasie p. prof. Jadwigi Kaliszewskiej.

Swoje umiejętności kameralne doskonaliła m.in. u muzyków Kwartetu Śląskiego oraz prof. Andrzeja Bauera. Współpracowała z Operą Wrocławską, Operą Nova w Bydgoszczy, Capellą Bydgostiensis, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie, Filharmonią Koszalińską, Zespołem Pieśni i Tańca „Mazowsze”, Warszawską Operą Kameralną.

Wykonuje również muzykę dawną na instrumentach historycznych. Jest członkiem zespołu Konfraternia Caper Lublinensis przy Filharmonii Lubelskiej.

Studiuje na bydgoskiej Akademii Muzycznej skrzypce barokowe.

Prowadzi działalność pedagogiczną.

Prywatnie uwielbia gotować i chodzić po górach.

Urodziła się w Krakowie.

Ukończyła z wyróżnieniem ogólnokształcącą szkołę muzyczną przy ul. Basztowej w Krakowie.

W 2005 roku ukończyła Krakowską Akademię Muzyczną na wydziale instrumentalnym w specjalności altówka.

W 2011 woku ukończyła studia podyplomowe w kierunku pedagogiki przedszkolnej z rytmiką na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie.

Uczestniczyła w wielu ogólnopolskich kursach i warsztatach m.in. Carla Orffa czy muzykoterapii.

Pracowała w kilku ośrodkach edukacyjnych np.: Prywatna Szkoła Animus w Kobyłce, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ciemnem, Przedszkole “u Kubusia Puchatka” w Rembertowie.

W latach 2002-2007 była członkiem kwartetu smyczkowego im. św. Maurycego w Krakowie, z którym zagrała kilkaset koncertów


Pochodzi z rodziny z tradycjami muzycznymi i pedagogicznymi.

Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec.

Współpracowała jako skrzypaczka i wokalistka z wieloma orkiestrami i zespołami m. in. z Teatrem Muzycznym w Łodzi, Orkiestrą Simfonia Nowa, Teatrem Muzycznym Sabat, Zespołem Pieśni i Tańca Mazowsze, Teatrem Muzycznym Roma oraz Teatrem Buffo.

Obecnie zajmuje się także działalnością pedagogiczną.

Sekcja instrumentów dętych, perkusji i akordeonu

Absolwent Akademii Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie otrzymał też państwowe uprawnienia pedagogiczne.

Następnie studiował w CONSERVATOIRE À RAYONNEMENT RÉGIONAL DE METZ MÉTROPOLE im. Gabriela Pierné we Francji, w klasie saksofonu Huberta Pratiego. (Złoty Medal 1999r.)

Uczestniczył także w wielu kursach mistrzowskich u takich mistrzów gry na saksofonie jak: James Moody, Lee Konitz, Michael Leonard (USA), a także francuskich nauczycieli saksofonu (Dominika Tassot, Erica Barret, Jeana – Yves Fourmeau).

Współpracował z Filharmonią Podlaską, z którą wykonywał partie saksofonów w utworach Ravela, Modesta Musorgskiego, Prokofiewa, Gershwina i innych, pod batutą między innymi Mirosława Jacka Błaszczyka, Jerzego Maksymiuka oraz Szymona Kawalli. Współpracował z teatrami między innymi Theaterhaus Gessberallee w Zurychu. Był członkiem big bandu Włodka Pawlika na FAMIE 2000. Obecnie działa w branży eventowej (jako saksofonista oraz pianista).

Doświadczenie pedagogiczne zdobył w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz w wielu państwowych szkołach muzycznych pierwszego i drugiego stopnia. Uczy od 25 lat, a w szkołach muzycznych od 18 lat.

Zainteresowania prywatne to przede wszystkim przedsiębiorczość, historia, literatura, film, psychologia, coaching, oraz techniki pracy z ciałem.

Pan Tomasz jest nauczycielem mianowanym.

Świetny klarnecista. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie ma wydziale instrumentalnym w zakresie gry na klarnecie.

Zaczął grać mając 7-8 lat. Pochodzi z Częstochowy, gdzie było dużo orkiestr dętych. Jego miłość do muzyki narodziła się, gdy obserwował swego ojca grającego na klarnecie.

Podczas nauki w Liceum Muzycznym w Częstochowie zdobył III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Klarnecistów w Olsztynie. W trakcie studiów był laureatem II miejsca w Konkursie Ogólnopolskim we Włoszakowicach.

Muzyk działającego z wielkim rozmachem Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Wraz z tą instytucją wojskową bierze udział w koncertach poświęconych historii i tradycjom oręża polskiego. Oprócz dawnych pieśni wojennych i wojskowych w ich programach znajdują miejsce nowe utwory, także z gatunku muzyki pop. Zespół jeździ po Polsce z koncertami estradowymi, plenerowymi, kameralnymi, symfonicznymi, solistycznymi i chóralnymi. Uznanie dla Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego wielokrotnie wyrażali wielcy tego świata – prezydenci, premierzy, koronowane głowy.

Obecnie zajmuje się działalnością pedagogiczną. Stara się zachęcać uczniów do gry, jednak wie, że na sukces potrzeba czasu.

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, w klasie prof. U.Bereźnickiej – Pniak i dr P.Pniaka.

W 2014 roku zdobyła tytuł Master in de Muziek w klasie marimby prof. Ludwiga Alberta i Chin Cheng Lin w Royal Conservatory Antwerp w Belgii.

W ramach programu ersamus kształciła się w Royal Conservatory w Brukseli pod kierunkiem profesorów: G. Franҫois, B. Quartier oraz B. Bouckaerta.

W czerwcu 2017 obroniła tytuł doktora sztuki, pracując pod kierunkiem prof. G.Jurczyka.

Nieustannie doskonali swoje umiejętności na wielu mistrzowskich kursach w Polsce i zagranicą, pracując pod okiem wybitnych profesorów (m.in. Keiko Abe, N. J. Živkovič, K.Myćka, S.Sakai, A.Caggiano, N. Mimura, Seung-Myeong Oh, D. Ganeva, K. Kato, Pei Ching Wu, B.Johnston, S.Stayonov, A.Boetteger, Tchiki Duo).

Brała udział w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach perkusyjnych: w 2013 została półfinalistką Międzynarodowego Konkursu Marimbowego w Opolu, w 2014 przeszła preeliminacje i wzięła udział w Międzynarodowym Konkursie Marimbowym w Bamberg oraz w 2013 została wytypowana przez uczelnię, jako reprezentantka do konkursu o stypendium Yamaha 2013.

W trakcie pięciu lat studiów, aż do chwili obecnej współpracowała z profesjonalnymi orkiestrami, m.in.: Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Teatru Wielkiego w Łodzi, Polish Camerata. Od listopada 2017 współpracuje z Warszawską Operą Kameralną. Miała szansę grać pod batutą znamienitych dyrygentów, m.in. D. Raiskina, M. Nesterowicza, M. Pijarowskiego, A. Boreyko, J. M. Florêncio, T. Wojciechowskiego, K. Pendereckiego, K. Korda, W. Michniewskiego i innych. Współpracowała i nadal współpracuje z kompozytorami wykładającymi na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, jak i studentami wydziału teorii i kompozycji (m.in. K.Knittel, A.Zagajewski, M.Śniady, J.Krzewiński, A.Sowa, N.Fukuoka), a jej rozprawa doktorska dotyczyła współczesnych poszukiwań kompozytorskich w utworach przeznaczonych na marimbę. Julianna wykonywała i wykonuje nowe kompozycje w trakcie festiwali muzyki współczesnej m.in. sesji Musica Moderna, Musica Privata, Festiwalu Muzyki Współczesnej w Brnie, Kamermuziek Festival w Antwerpii, Umami Live Berlin, Percussion Friends Amsterdam). Z roku na rok ma na swoim koncie coraz więcej prawykonań, a jej działalność kameralna oraz solowa uwidacznia się na rozmaitych koncertach organizowanych w Polsce i za granicą.

Od początku 2014 roku wraz z Amber Tzu – Chun Chen tworzy duet marimbowy Equilibri Duo. Jest członkiem Stowarzyszenia Pedagogów Perkusistów oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Marimbowego – Marimba Festiva. Cały czas działa aktywnie zawodowo, biorąc udział w różnorodnych projektach.

Swoją działalność pedagogiczną rozpoczęła w roku szkolnym 2014/2015. Odzwierciedleniem jej pracy są wyróżnienia zdobyte przez jej uczniów na konkursach ogólnopolskich i regionalnych. Już w ciągu debiutanckiego roku, zdążyła zdobyć serca wielu swoich wychowanków, zarażając pasją do instrumentów perkusyjnych. Od 2013 regularnie prowadzi warsztaty marimbowe dla uczniów i studentów szkół i uczelni muzycznych.

Pani Julianna jest nauczycielem kontraktowym.

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Elżbiety Gajewskiej-Gadzina.

Ukończyła studia podyplomowe w Doppler Institute w Budapeszcie (Węgry) w klasie fletu prof. Janosa Balinta.

W latach 2000-2008 współpracowała z Teatrem Polskim w Warszawie.

Od 20 lat roku prowadzi klasę fletu i zespołów kameralnych w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. W. Lutosławskiego w Wołominie. Jej uczniowie biorą czynny udział w licznych konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, gdzie uzyskują najwyższe noty konkursowe.

W 2015 roku nawiązała współpracę z Polskim Instytutem Montessori.

Jej pasją jest praca z dziećmi, którym chce pokazać piękny świat muzyki, rozbudzić w nich zamiłowanie do wspólnego muzykowania. Podczas zajęć muzycznych chce zarazić dzieci tym, co najbardziej kocha: muzyką, śpiewem i tańcem. U dzieci fascynuje ją ich ciekawość świata. Lubi obserwować jak rodzą się w nich pomysły i jak tworzą rzeczy często zaskakujące. Od kilku lat organizuje obozy muzyczne, podczas których odbywają się koncerty, zabawy oraz wspólne muzykowanie.

Od kilku lat występuje z trio fletowym w całej Europie. Występuje solo oraz w orkiestrze.

Prywatnie jest mamą Bartka. Kocha podróże, zwierzęta, czytać książki i spędzać czas w gronie rodziny oraz tzw. musicfamily, czyli grupy składającej się z obecnych i byłych uczniów.

Pani Monika od ponad 10 lat posiada stopień nauczyciela dyplomowanego.

Dyrygent, instrumentalista, pedagog.

Absolwent Wydziału Instrumentalnego (klasa akordeonu prof. Włodzimierza Lecha Puchnowskiego) i Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (klasa dyrygentury prof. Stanisława Wisłockiego) AMFC w Warszawie.

Od 1986 roku związany jako dyrygent z Warszawską Operą Kameralną. Z zespołem WOK odbył wiele zagranicznych tras koncertowych (Holandia, Belgia, Francja, Austria, Hiszpania, Włochy).

Jednocześnie prowadził działalność pedagogiczną. Od roku 1995 związany z Prywatną Szkołą Muzyczną I i II st. im. W. Lutosławskiego w Wołominie.

Pan Dariusz jest nauczycielem kontraktowym.

Urodził się w Dębnie.

Ukończył z wyróżnieniem Średnią Szkołę Muzyczną w Gorzowie w klasie trąbki mgr Włodzimierza Kozłowskiego.

Jest absolwentem klasy trąbki prof. Igora Cecocho w Akademii Muzycznej we Wrocławiu (dyplom z wyróżnieniem).

W 2005 roku, jako student IV roku, rozpoczął pracę w orkiestrze Sinfonia Varsovia, w której zajmuje stanowisko pierwszego trębacza solisty. Od tamtego czasu odbył z Sinfonią Varsovią kilkaset koncertów, występując w najbardziej prestiżowych salach świata. Wielokrotnie koncertował również jako solista, m.in. z Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Łódzkiej, Dolnośląskiej, Śląskiej, Gorzowskiej. W lipcu 2006 roku wystąpił jako solista na koncercie inauguracyjnym festiwalu Chopin i jego Europa. Wspólnie z Marthą Argerich i orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Alexandra Rabinowicha-Barakowsky’ego wykonał wówczas II Koncert na fortepian, trąbkę i orkiestrę smyczkową op. 35 Szostakowicza. Współpracuje głównie jako pierwszy trębacz z orkiestrami: Malaysian Philharmonic Orchestra, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Leopoldinum, Orkiestra Filharmonii Łódzkiej.

Od 2016r wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Prowadzi kursy mistrzoswskie i zajęcia typu „masterclass” na terenie całego kraju.

Oprócz muzyki klasycznej, artysta wykonuje także muzykę rozrywkową. Współpracuje z orkiestrami rozrywkowymi Zygmunta Kukli i Tomka Szymusia oraz big bandem Krzysztofa Herdzina i big bandem „Konglomerat” w charakterze lead trumpet. Jako muzyk sesyjny brał udział w wielu produkcjach i koncertach telewizyjnych, oraz dokonał szeregu nagrań płytowych dla takich artystów jak m.in.: Lora Szafran, Grażyna Łobaszewska, Piotr Rubik, Maryla Rodowicz, Robert Gawliński, Katarzyna Groniec, Jacek Kotlarski

Sekcja teorii

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku Kompozycja i Teoria muzyki w specjalności Rytmika.

Jej pasją jest praca z dziećmi, dzielenie się z nimi swoją wiedzą i umiejętnościami oraz szerzenie radości jaką daje obcowanie z muzyką.

Od pierwszej klasy szkoły muzycznej chciała być „panią od rytmiki” – jak widać marzenia się spełniają 🙂

Pani Paulina jest nauczycielem kontraktowym.

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i seniorami jako nauczyciel, instruktor rytmiki, muzykoterapeuta oraz choreograf. Dba o to aby na zajęciach panowała atmosfera przyjaźni, wzajemnego szacunku, pogody ducha, dzięki czemu w podopiecznych wyzwala się kreatywność i zaangażowanie co w efekcie umożliwia wszechstronność rozwoju i odkrywanie swoich talentów.

Jako wokalistka i tancerka występowała na wielu scenach polskich i zagranicznych. W jej repertuarze jest muzyka bałkańska, romska, rosyjska, węgierska, polska, itp. Miała przyjemność współpracować artystycznie z takimi legendami polskiej sceny muzycznej, jak: Andrzej Rosiewicz, Violetta Villas, Halina Kunicka.  Skomponowała muzykę i napisała teksty piosenek dla dzieci i dorosłych.  Ukończyła wiele kursów i warsztatów muzycznych oraz tanecznych, prowadzonych przez mistrzów z całego świata.

Wielokrotnie była członkiem i przewodniczącym jury w wielu konkursach i festiwalach muzycznych.

Z natury jest optymistką,  pasjonatką zdrowego stylu życia, wie jak ważna jest harmonia w człowieku, kocha zwierzęta, lubi dzieci i młodzież, każde z nich to niezwykła indywidualność.

Jej pasją jest muzyka, taniec, pedagogika, podróże, kino i terapie naturalne.

„Każdy jest geniuszem. Ale jeśli zaczniesz oceniać rybę pod względem jej zdolności wspinania się na drzewa, to przez całe życie będzie myślała, że jest głupia.”

Albert Einstein

W 2007 roku została absolwentką w klasach: skrzypiec u p. prof. Elwiry Przybyłowskiej i śpiewu solowego u p. prof. Maryli Gralczyk w Prywatnej Szkole Muzycznej w Wołominie

Od 2008 roku jest nauczycielem audycji muzycznych.

Zainteresowanie historią muzyki, które doprowadziło do ukończenia studiów w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczęło się od lekcji z p. prof. Dariuszem Waszakiem.

Jej wielką pasją są książki i dalsze poznawanie wspaniałego świata muzyki klasycznej i filmowej.

Nauczyciel przedmiotów teoretycznych i fortepianu.

Absolwentka studiów magisterskich specjalności teoria muzyki na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, a także studentka specjalności prowadzenie zespołów muzycznych na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca. Absolwentka Prywatnej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Witolda Lutosławskiego w Wołominie w klasie fortepianu mgr Pawła Rozbickiego. Ukończyła Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne UMFC. Chętnie uczestniczy w kursach, szkoleniach z zakresu edukacji muzycznej.

Uwielbia muzykowanie zespołowe, czego efektem są zdobyte nagrody na konkursach w Polsce i za granicą z trio fletowym, m.in. I Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Citta di Barletta we Włoszech (2011) czy III Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym IBLA GRAND PRIZE we Włoszech (2012).

Największą satysfakcję przynosi jej wprowadzanie w muzyczną przygodę najmłodszych oraz obserwacja czynionych przez nich postępów. Stara się podchodzić do uczniów z dużą cierpliwością, otwartością i zaangażowaniem. Możliwość łączenia pasji z pracą daje jej ogromną radość.

Prywatny czas lubi spędzać aktywnie w gronie przyjaciół i rodziny. Ceni podróże i ciche wieczory z ciekawą książką oraz kubkiem smacznej herbaty.

Pani Monika jest nauczycielem kontraktowym.

Dyrygent, instrumentalista, pedagog.

Absolwent Wydziału Instrumentalnego (klasa akordeonu prof. Włodzimierza Lecha Puchnowskiego) i Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (klasa dyrygentury prof. Stanisława Wisłockiego) AMFC w Warszawie.

Od 1986 roku związany jako dyrygent z Warszawską Operą Kameralną. Z zespołem WOK odbył wiele zagranicznych tras koncertowych (Holandia, Belgia, Francja, Austria, Hiszpania, Włochy).

Jednocześnie prowadził działalność pedagogiczną. Od roku 1995 związany z Prywatną Szkołą Muzyczną I i II st. im. W. Lutosławskiego w Wołominie.

Pan Dariusz jest nauczycielem kontraktowym.

Teoretyk muzyki, pedagog.

Absolwentka Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki AMFC w Warszawie.

W 2006 uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie teorii muzyki (praca na temat problemów sonorystyki w polskim XX-wiecznym kwartecie smyczkowym).

W obszarze jej zainteresowań znajduje się polska muzyka XX i XXI wieku.

Prowadzi badania nad przemianami stylistycznymi w twórczości współczesnych kompozytorów polskich. Zajmuje się także historią warszawskiej Uczelni (praca: Karol Szymanowski – pierwszy rektor Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie, AMFC, Warszawa 2007). Owocem prac badawczych są liczne artykuły, hasła encyklopedyczne, a także udział w konferencjach i sympozjach naukowych.

Jest wykładowcą Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki UMFC.

Od 1984 roku pracuje, jako nauczyciel przedmiotów ogólnomuzycznych, w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie, od roku 2005 – w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II st. im. W. Lutosławskiego w Wołominie.

Pani Małgorzata jest nauczycielem dyplomowanym.

Mieszka w Warszawie, mieszkał w Łodzi.

Stan psychiczny: zrównoważony, choć od czasu do czasu budzi się w nim choleryk.

Interesuję się…

  • muzyką
  • astronomią
  • geografią
  • urbanistyką
  • informatyką
  • i wszystkim innym

Kocha…

  • Żonę i dwie Córeczki

Lubi…

  • wiosnę i wczesną jesień
  • swoje mieszkanie
  • swój ogródek
  • kawę i dobrze zaparzoną herbatę
  • jeździć na nartach
  • jeździć daleko samochodem
  • wspinać się i w ogóle chodzić po górach
  • uprawiać zioła do kuchni
  • pływać
  • czytać powieści
  • gotować
  • odwiedzać Rodziców.

Nie lubi…

  • kłamstwa, obłudy i kombinatorstwa
  • bezmyślności
  • chamstwa, zawiści i politykierstwa
  • nieelastyczności w kontaktach międzyludzkich
  • siebie, gdy o kimś lub czymś ważnym nie pamięta
  • zup owocowych i wątróbki
  • i pewnie jeszcze paru innych rzeczy.

Chętnie słucha Brahmsa, Beethovena, Waltona, Vasksa, Lottiego, Rachmaninowa, Grzegorza Turnaua, Björk, Joe Cockera i Phila Collinsa. Natomiast toleruje niemal każdą muzykę z istotnym wyjątkiem dla Brucknera i disco polo.

Lubi czytać Lema, Musierowicz, Słonimskiego, Tuwima, Makuszyńskiego, Schulza, Kafkę, Żeromskiego.

Pan Sławomir jest nauczycielem mianowanym.

Skomponował wiele dzieł muzycznych – cała twórczość wyszczególniona na stronie www.zamuszko.com

Chór, orkiestra, zespoły

Czołowy polski dyrygent i kompozytor.

Dziekan Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie – profesor zwyczajny doktor habilitowany, gdzie od 1986 roku prowadzi mistrzowską klasę dyrygentury i klasę doktorską, kształcąc polskich i zagranicznych adeptów sztuki dyrygenckiej.

Od 2011 roku jest profesorem wizytującym w Polskim Uniwersytecie na Obczyźnie w Londynie (Wielka Brytania) prowadząc wykłady, seminaria doktorskie i Międzynarodowe Konferencje Naukowe.

Najważniejsze kompozycje:

1966 – Divertimento na orkiestrę smyczkową i perkusję, Andante na skrzypce i fortepian lub orkiestrę smyczkową

1968 – Kwartet smyczkowy

1969 – Oratorium „Pater Kolbe”, Sonata na obój i skrzypce

1970 – Kantata „Wit Stwosz” (do poematu I. Gałczyńskiego), Sonata na skrzypce i fortepian

1974 – Wariacje na temat S. Prokofiewa na fortepian

1990 – Stabat Mater, Mater Nostra Polonia (do poematu J. Wittlina), Cadenza na skrzypce solo

1993 – Kantata na XV-lecie Pontyfikatu Papieża Jana Pawła II

2005 – Kantata „Santo subito” (do poematu Z. Trych), Kantata „Nowennalia” (do poematu Z. Trych)

2006 – Mały kaprys na skrzypce solo, Kaprys świętokrzyski na skrzypce solo, Dumka Babicka na skrzypce solo, Dwie Impresje Arabskie na skrzypce solo, Giovanile na orkiestrę symfoniczną

2007 – Fantazja „Gaudeamus Igitur” na skrzypce solo, Tryptyk amerykański na baryton i fortepian lub orkiestrę

2009 – Lament i toccata mazowiecka na skrzypce i fortepian lub orkiestrę

2010 – Liryki miłosne na sopran i fortepian lub orkiestrę (do poematu A. Andrych)

2011 – Kantata „Łza” (do poematu W. Przybyłowicza), Oratorium „Totus Tuus”

2012 – Scherzo AZ na skrzypce solo

2014 – Missa Solemnis Sti Joannis Paulus II

2016 – Tryptyk koreański na skrzypce, perkusję i orkiestrę dętą blaszaną

2017 – Poemat Walc „Fale Dunaju i Tamizy na skrzypce, sopran i orkiestrę (do poematu A. Andrych)

Zainteresowania: turystyka międzynarodowa, kompozycje kulinarne, historia międzynarodowa, religioznawstwo

Od 2001 roku stale współpracuje z Prywatną Szkołą Muzyczną I i II stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Wołominie prowadząc Orkiestrę Symfoniczną i zajęcia z dyrygentury.

W 1992 roku otrzymał z rąk Prezydenta RP tytuł naukowy Profesora Sztuk Muzycznych.

Profesor prowadzi też Międzynarodowe Kursy Mistrzowskie z dyrygentury w Daegu i Jeju w Korei Płd. Maestro Kawalla jest też od 1995 roku dyrektorem muzycznym i dyrygentem Yeongnam Opera Campany w Daegu (Korea Płd.); od 2001 roku dyrektorem artystycznym i dyrygentem Orkiestry Kameralnej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie; od 2002 roku jurorem i stałym dyrygentem na Międzynarodowym Konkursie na Instrumenty Dęte Blaszane i Perkusję w Jeju (Korea Płd.).

Ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie: na Wydziale Instrumentalnym – skrzypce 1972; na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki – dyrygenturę 1973 i kompozycję 1974. Studia zagraniczne: Szwajcaria, Węgry, ZSRR. Stopnie naukowe doktora – 1982 i doktora habilitowanego – 1984 uzyskał w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

W latach 1972 – 1974 był wykładowcą w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie; 1975 – 1980 starszym wykładowcą w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Bydgoszczy; 1980 – 1986 adiunkt, docent dyrektor Instytutu Edukacji Muzycznej w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Zielonej Górze; 1996 – 2004 profesor zwyczajny w Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach; 2008 – 2015 profesor zwyczajny w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie kierownik Katedry Edukacji Muzycznej i Literackiej, uczył też w szkołach muzycznych I i II stopnia w Bydgoszczy, Toruniu i Warszawie.

Szymon Kawalla posiada bogaty dorobek menadżersko – dyrygencki: 1972-1974 dyrektor muzyczny i główny dyrygent Centralnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego (czołowi polscy soliści wokaliści, chór męski, balet, orkiestra symfoniczna); 1974-1978 dyrygent orkiestry symfonicznej Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy; 1978-1980 dyrektor naczelny i artystyczny i dyrygent szef Państwowej Orkiestry Kameralnej w Toruniu; 1980-1986 dyrektor naczelny i artystyczny i  dyrygent szef Państwowej Filharmonii im. Tadeusza Bairda w Zielonej Górze i Kameralnej Sceny Operowej w Żaganiu; 1985-1991 dyrektor naczelny i artystyczny i dyrygent szef Orkiestry Symfonicznej i Chóru Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie; 1987-1995 pierwszy stały dyrygent Vienna Modern Masters CD Company (Austria i USA); 1992-1994 konsultant artystyczny i dyrygent szef Państwowej Filharmonii im. Stanisława Moniuszki w Koszalinie; 1995-2001 dyrektor naczelny i artystyczny i dyrygent szef Państwowej Filharmonii Świętokrzyskiej im. Oskara Kolberga i Sceny Operowej w Kielcach; 2001-2006 dyrektor artystyczny i dyrygent szef Chóru Kameralnego Muzyki Cerkiewnej przy Operze Kameralnej w Warszawie.

Od 1966 roku koncertuje jako dyrygent (ponad 7000) koncertów symfonicznych, oratoryjnych i spektakli operowych i operetkowych w czołowych salach koncertowych, operowych i świątyniach religijnych w: Austrii, Belgii, Białorusi, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Iranie, Islandii, Jugosławii, Kanadzie, Korei Płd., Kubie, Luksemburgu, Malcie, Niemczech, Norwegii, Polsce, Rosji, Rumunii, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji, Ukrainie, USA, Watykanie, Węgrzech, Wielkiej Brytanii, Włoszech. Na szczególną uwagę zasługują trzy koncert oratoryjne dla Papieża Jana Pawła II, koncerty z okazji 5 i 10 rocznicy śmierci króla Boduin’a w Brukseli z udziałem królowej Fabioli, monograficzne festiwale poświęcone: Bachowi, Beethovenowi, Brahmsowi, Chopinowi, Czajkowskiemu, spektakle operowe inaugurujące New Opera House (2004) i Cultur Art Center Keimuyong University (2008) w Daegu Korea Płd. Od 1970 roku stale dokonuje nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych dla firm: Balcanton (Bułgaria), Cambria Records (USA), Cecilianum Regords (Polska), Centaur Records (USA), Connifer Records (Wielka Brytania), JIGU (Korea Płd.), Polskie Nagrania, Veriton (Polska), Vienna Modern Masters (Austria, USA), Requiem Opus Records (Polska).

Za swoją działalność Szymon Kawalla otrzymał nagrody i odznaczenia państwowe: 1985 – Srebrny Krzyż Zasługi, 1996 – Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski, Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski; odznaczenia i nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Polsce: Medale – Karola Szymanowskiego, Karola Kurpińskiego, Witolda Lutosławskiego, Witolda Rowickiego, Gloria Artis, Nagroda Ministra II stopnia; nagrody Rektorów uczelni wyższych: Państwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze, Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Medal Uniwersytetu Fryderyka Chopina w Warszawie. Nagrody artystyczne: 1985 – Nagroda dla Młodych Twórców w Zielonej Górze, 1991 – Grand Prix du Disc Accademie Charles Cross Paris, 2001 – Nike – Nagroda dla wybitnych twórców, 2006 – Bene Meritus, 2010 – Gran Prix na Międzynarodowym Festiwalu Operowym w Daegu (Korea Płd.), 2010 – nagroda za najlepszą produkcję operową roku w Korei Płd.

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej im. Artura Malawskiego w Przemyślu, w klasie skrzypiec oraz Akademii Muzycznej im Fryderyka Chopina w Warszawie.
Studia ukończyła w 2005 roku, uzyskując tytuł magister sztuki w specjalności dyrygentura chóralna. Podczas studiów dyrygenckich kształciła swój głos pod okiem wybitnych pedagogów oraz solistów Opery Narodowej, takich jak Krzysztof Szmyt i Izabela Kłosińska.

Jest absolwentką Podyplomowych Studiów Emisji Głosu Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz przy Narodowym Centrum Kultury w Warszawie, którego opiekunem naukowym jest Jadwiga Gałęska-Tritt, które to studia ukończyła z wyróżnieniem.

Jest założycielką, kierownikiem muzycznym oraz dyrygentem Chóru Komendy Stołecznej Policji, jednocześnie jest także dyrygentem Chóru „Sentito” z Wołomina.

Współpracuje jako solistka z Konstancińską Orkiestrą Estradową „Rondo”, Orkiestrą Reprezentacyjną Policji, Orkiestrą Komendy Wojewódzkiej w Katowicach oraz Radzymińską Orkiestrą Dętą.

Od września 2010 roku rozpoczęła pracę jako pedagog i chórmistrz w Prywatnej Szkole Muzycznej im. Witolda Lutosławskiego w Wołominie, a w latach 2014-2017 prowadziła klasę śpiewu solowego. Obecnie prowadzi zajęcia z przedmiotów zespoły wokalne oraz dykcja.

Laureatka nagrody za wyróżniające się wykonanie arii operetkowych w ramach konkursu i kursu wokalnego Letniej Akademii Śpiewu Gdańsk/Sopot 2012.

Sylwia Krzywda jest pomysłodawcą i współzałożycielką „Małej Operetki” z którą koncertuje na terenie całego kraju.

W roku 2016 objęła stanowisko Kierownika Muzycznego Koncertu połączonych Chórów i Orkiestr pow. wołomińskiego, z okazji 1050 rocznicy Chrztu Polski, „Piękna Nasza Polska Cała”, który odbył się w Pałacu w Chrzęstnem, a w którym udział wzięło ponad 200 wykonawców z naszego powiatu.

W 2017 r. jako kierownik artystyczny rozpoczęła przygotowania do koncertu połączonych chórów z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, który odbędzie się w listopadzie 2018 r. w Zielonce.

W roku 2013 uzyskała tytuł magistra sztuki na kierunku Edukacja muzyczna w Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewiczów w Łodzi. Tam też współpracowała z dyrygentami chóralnymi jako asystentka, m. in. z Chórem Uniwersytetu Łódzkiego, zdobywając nagrody na konkursach chóralnych. Była także chórzystką w kameralnym chórze „Con vigore” działającym przy MDK w Łodzi, a także chórzystką Chóru Filharmonii Łódzkiej.

Od 2013 roku jest studentką kierunku Dyrygentura symfoniczno – operowa na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Szymona Kawalla.

Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. Ignacego Jana Paderewskiego w Krośnie w klasie skrzypiec.

Występowała jako solistka z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Rzeszowskiej, a także brała udział w kursach mistrzowskich im. Z. Brzewskiego w Łańcucie.

Jest założycielką i dyrygentką Chóru Zakładu Anatomii Prawidłowej i Klinicznej przy Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.

W Szkole Muzycznej w Wołominie pracuje od 2014 roku.

Swoją edukacje artystyczną czyli wielką przygodę z muzyką 🙂 – rozpoczęła w wieku 12 lat w rodzinnym mieście -Skierniewice. Kontynuowała w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Sochaczewie.

Studia ukonczyła w Akademii Muzycznej im Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi pod kierunkiem prof.Stanisława Firleja i Dominika Połonskiego oraz przez rok gościnnie pod kierunkiem Tomasza Sthrala. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich w kraju i za granicą – zarówno orkiestrowych jak i solowych.

Jej doświadczenie zawodowe obejmuje prace w różnych instytucjach- Teatr Roma, orkiestry kameralne i symfoniczne,zespoły kameralne, statki wycieczkowe.

W 2008 założyła kwartet smyczkowy o energetycznej nazwie Espresso, który -jak wskazuje nazwa- do dziś pobudza słuchaczy jak filiżanka dobrej kawy 🙂

Brała udział w trasie koncertowej zespołu rockowego Hej- trasa Unplaged.

W chwili obecnej pracuje na stanowisku koncertmistrza w Filharmonii Kameralnej w Łomży, z którą prężnie działa i nagrywa plyty- nierzadko nominowane do Nagrody Fryderyka.

Dużą i trzeba dodać lubianą 🙂 część jej pracy, zajmuje praca z dziećmi jako nauczyciel wiolonczeli w szkołach muzycznych.

Sekcja wokalna

Absolwentka  wydziału wokalno – aktorskiego ze specjalnością śpiew solowy Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu.

Solistka Państwowej Opery we Wrocławiu.

Współpracowała z agencją Pro -Musica jako członek zespołu Grosse Opern Poulen.

W trakcie wielu zagranicznych tournee wzięła udział jako solistka w wielu pozycjach operowych min. : Czarodziejski flet, Nabucco, Aida, Trubadur,  gale operowe i operetkowe.

Od wielu lat pracuje jako nauczyciel i coach w zakresie śpiewu solowego, emisji, dykcji i impostacji scenicznej.

Jest współrealizatorem musicali dla dzieci i młodzieży w projekcie FOSA.

Jest organizatorem kursów i warsztatów niebanalnych dla młodzieży.

Urszula Napiórkowska jest konsultantem wokalnym w Teatrze Rampa.

Skuteczny coach w przygotowaniu  wokalnych  partii scenicznych oraz  młodzieży na studia artystyczne w zakresie wokalno- aktorskim.

Konsultant Centrum Edukacji Artystycznej.

Pani Urszula jest nauczycielem dyplomowanym.