Kadra pedagogiczna Szkoły to nauczyciele o wysokich kwalifikacjach uczący równolegle w szkołach państwowych, pedagodzy akademiccy z tytułami naukowymi profesora zwyczajnego i doktora oraz czynnie grający muzycy.

Dyrekcja szkoły

Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. Ignacego Jana Paderewskiego w Krośnie w klasie skrzypiec. Występowała jako solistka z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Rzeszowskiej, a także brała udział w kursach mistrzowskich im. Z. Brzewskiego w Łańcucie.

W roku 2013 uzyskała tytuł magistra sztuki na kierunku Edukacja muzyczna w Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewiczów w Łodzi. Tam też współpracowała z dyrygentami chóralnymi jako asystentka, m. in. z Chórem Uniwersytetu Łódzkiego, zdobywając nagrody na konkursach chóralnych. Była także chórzystką w kameralnym chórze „Con vigore” działającym przy MDK w Łodzi, a także chórzystką Chóru Filharmonii Łódzkiej.

W 2018 roku ukończyła studia magisterskie na kierunku Dyrygentura symfoniczno – operowa na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Szymona Kawalla.

W roku 2019 ukończyła także Podyplomowe Studia Menedżer Muzyki na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.

Jest założycielką i dyrygentką Chóru Zakładu Anatomii Prawidłowej i Klinicznej przy Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.

W Szkole Muzycznej w Wołominie pracuje od 2014 roku.

Śpiewaczka, pedagog, kameralistka.

Edukację muzyczną rozpoczęła w Prywatnej Szkole Muzycznej II stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Wołominie.

Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, którą ukończyła w klasie dr hab. Aleksandry Kucharskiej-Szefler, otrzymując dyplom z wysoką punktacją. Spektaklem dyplomowym była opera H. Purcella Dydona i Eneasz, w którym grała rolę Dydony.

Brała udział w wielu muzycznych festiwalach, konkursach oraz koncertach w kraju i za granicą. Koncertowała jako solistka, kameralistka, chórzystka w takich zespołach jak Chór Komendy Stołecznej Policji, Chór Tutti e solo, Simultaneo czy Mała Operetka Warszawska.

Zespoły, z którymi występowała są laureatami wielu konkursów i festiwali muzycznych. Najważniejsze z nich to: I miejsce na Łódzkim Konkursie Cantio Lodziensis z chórem Komendy Stołecznej Policji, srebrny dyplom w II Ogólnopolskim Festiwalu Chóralnym Cantat viWat w Warszawie również z wyżej wymienionym chórem oraz nagranie 3 płyt z tymże zespołem. Złoty dyplom oraz III miejsce na Międzynarodowym Konkursie Chóralnym Cantate Domino w Kownie na Litwie z chórem Tutti e solo. Nagranie płyty J.M. Poniatowskiego ,,Mass in F” z Zespołem Wokalnym Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Współpracowała jako solistka z Konstancińską Orkiestrą Estradową „Rondo”,

Brała udział w konkursach muzycznych w Suwałkach i Krakowie, w obu została doceniona przez jury wysoką punktacją.

Swoje umiejętności doskonaliła na kursach i warsztatach pod okiem, wspaniałych śpiewaków, dyrygentów i pedagogów, m.in. Krzysztofa Szydzisza, Agnieszki Franków-Żelazny, Jadwigi Rappé, Cezarego Domagały, Marka Weissa-Grzesińskiego, Heleny Łazarskiej, Agaty Bieńkowskiej, Doroty Kolak, Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej, Ewy Wolak, Dariusza Paradowskiego, Szymona Kawalli, Zygmunta Rycherta, Jolanty Janucik.

Wicedyrektor ds. administracyjnych

Magister prawa. Absolwentka studiów prawniczych w 2005 roku /praca dyplomowa nt. Instytucji prokury w prawie polskim – pod kierunkiem dr Barbary Krupy/. Podczas studiów dwukrotna stypendystka za dobre i bardzo dobre osiągnięcia w nauce.
Od 2004 roku zawodowo związana ze szkołą muzyczną w Wołominie, a od 2010 roku- na stanowisku wicedyrektora ds. administracyjnych.

W latach 2015-2016 ukończyła formy doskonalenia zawodowego z dziedziny psychologii, komunikacji  interpersonalnej, zarządzania zasobami ludzkimi oraz prawa pracy.

W 2016 roku wyróżniona za wzorowe wypełnianie obowiązków wicedyrektora w szkole muzycznej w Wołominie.

Prywatnie miłośniczka podróży i zwiedzania świata. Dotychczas odwiedziła 13 krajów, z czego Włochy oraz kraje Bliskiego Wschodu-kilkukrotnie.
Jej pasją jest również fotografia, opera, poezja oraz kolekcjonowanie pamiątek z podróży, a także książki i kino.

Wicedyrektor ds. finansów, promocji i PR

Ukończyła studia magistersko-inżynierskie na kierunku Zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Zielonogórskim a także studia podyplomowe Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa na Uniwersytecie Warszawskim.

W szkole muzycznej w Wołominie pracuje od 2017 roku, początkowo jako wsparcie dla Dyrektora Pawła Rozbickiego, a od 2021 roku jako wicedyrektor oraz pełniąca obowiązki zarządzającego szkołą w imieniu Organu prowadzącego.

Muzyk-amator. Gra w Zgorzeleckiej Orkiestrze Mandolinistów na mandolinie.

W celu pogłębienia wiedzy merytorycznej związanej z profilem szkoły zaocznie ukończyła I stopień szkoły muzycznej pod kierunkiem p. Moniki Szczęsnej – teoria, kształcenie słuchu, zasady muzyki.

Sekcja Fortepianu

Anastasia Chernysheva urodziła się w Wilnie. W wieku 7 lat rozpoczęła naukę gry na fotepianie w szkole muzycznej w Magnitogorsku w Rosji pod kierunkiem Liny Ibragimovej. Naukę kontynuowała w klasie Leonida Tyrina w Liceum Muzycznym im. M.Musorgskiego w Petersburgu które ukończyła z wyróżnieniem. W tym czasie Anastasia często występowała w Rosji, rożnych krajach Europy oraz USA. W 2005 została przyjęta na studia do RSAMD w Wielkiej Brytanii gdzie jej profesorami byli Philip Jenkins i Aaron Shorr.
Podczas studiów na Royal Scottish Academy of Music and Drama wraz z Maciejem Pajorkiem był stworzony duet fortepianowy Chernysheva-Pajorek Piano Duo. Pianiści brali udział w wielu konkursach i zostali wyróżnieni licznymi nagrodami w różnych krajach.

Pani Anastasia jest nauczycielem kontraktowym.

Pianistka, muzyk, ur. 01.05.1976, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego im F. Chopina w Warszawie w klasie prof. J. Romaniuka w 2000. W latach 2015-2016 odbyła staż w Ecole Normale Superieur de Musique de Paris. Laureatka wielu konkursów ogólnopolskich (Sulechów1989, I miejsce) i międzynarodowych (Krasiczyn 2016, wyróżnienie, Budapeszt 2016, wyróżnienie, IBLA na Sycylii 2018, wyróżnienie). Pianistka koncertuje w kraju i za granicą. Grała m.in. na wielu festiwalach, np. Floralia Muzyczne, Festiwal Muzyki Kameralnej w Puławach, na koncertach chopinowskich: w Łazienkach, Żelazowej Woli i w Brochowie, we Włoszech, Francji, Niemczech, Szwajcarii i Izraelu.

Promuje muzykę polską, lubi także muzykę francuską.

Nagrała dwie płyty, w tym prawykonanie Etiud i Preludiów J. Ch. Kesslera z Acte Prealable.

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie klawesynu ś.p. prof. Leszka Kędrackiego – wspaniałego klawesynisty i wielokrotnego jurora międzynarodowych konkursów klawesynowych. II stopień Państwowej Szkoły Muzycznej ukończyła w Łodzi w klasie fortepianu prof. Bogusława Wódki stypendysty rządu austriackiego, pracując pod kierunkiem prof. Alexandra Jennera.

Anna Kos jest uczestniczką i laureatką wielu konkursów i festiwali nie tylko pianistycznych:

-laureatka III nagrody – Hades 1995r.

-laureatka I nagrody na Festiwalu Młodych Pianistów -1996r.

-uczestniczka II Międzynarodowego Festiwalu Młodych Pianistów – Głubczyce 1997r.

-laureatka II Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Uzdrowiskowej – Polanica Zdrój 1999r.

-uczestniczka IV Ogólnopolskiego Turnieju Pianistycznego – Żagań 1999r.

-uczestniczka XII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki „Janwarskije Wiecziera” – Brześć 2000 i 2005r.

– laureatka I nagrody w dziedzinie krótkich form literackich w konkursie ” Moje Inspiracje Muzyczne ” za opowiadanie „Lustro” – Nałęczów 2001r.

– laureatka I nagrody w dziedzinie prozy za tekst ” Przygody w Egipcie” w konkursie ” Moje Inspiracje Muzyczne” Nałęczów 2002r.

– trzykrotna uczestniczka Międzynarodowych Letnich Warsztatów Muzycznych Kazimierza Brzozowskiego w Nałęczowie

– czterokrotna solistka koncertów fortepianowych z Orkiestrą Filharmonii Brzeskiej pod dyrekcją A. A. Martynienki i Orkiestry Filharmonii Lubelskiej pod batutą K. Brzozowskiego

– uczestniczka I Akademickiego Konkursu Klawesynowego – Poznań 2009r.

Obecnie Nauczyciel klasy fortepianu, fortepianu dodatkowego oraz akompaniator w PSM I st. w Nałęczowie oraz PSM I i II st. w Wołominie.

Jej uczniowie są laureatami wielu konkursów ogólnopolskich oraz międzynarodowych (nie tylko pianistycznych) m.in. III nagrody oraz wyróżnienie na Międzynarodowym konkursie „Moje inspiracje muzyczne“, I nagroda w Telmach na Białorusi, wyróżnienia oraz nagrody w dziedzinie prozy, literatury i plastyki oraz wiele innych.

Pani Anna jest nauczycielem mianowanym.

Urodził się w Warszawie. W 1992 roku uzyskał dyplom mgr. sztuki w klasie fortepianu prof. Alicji Palety-Bugaj w katedrze prof. Jana Ekiera ówczesnej Akademii Muzycznej im. F. Chopina, obecnie Uniwersytetu Muzycznego.

Z zamiłowania kompozytor i aranżer, w 2011 roku wydał płytę „Tomasz Kaznowski – muzyka chóralna” w wykonaniu chóru kameralnego „The Warsaw Singers”,  nominowaną rok później do nagrody muzycznej „Fryderyki”.

Fortepianu uczy od 15 lat.

Kiryl Keduk to pianista polskiego pochodzenia urodzony w Grodnie. Debiutował na wielkiej estradzie w wieku 10 lat jako solista z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Mińsku. Kształcił się pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in. Borisa Petrushansky’ego oraz Piotra Palecznego. W roku 2013 ukończył prestiżowe studia podyplomowe “International Artist Diploma” pod kierunkiem słynnego brytyjskiego pianisty i pedagoga Grahama Scotta w Royal Northern College of Music w Manchesterze.

Jest zwycięzcą ponad 15 międzynarodowych konkursów pianistycznych, m.in. tak prestiżowych jak Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Vladimira Horowitza w Kijowie czy „James Mottram International Piano Competition” w Manchesterze.

W roku 2009 zdobył I nagrodę oraz nagrodę publiczności na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Kissinger KlavierOlymp” w Bad Kissingen, tym samym zostając jedynym laureatem w historii konkursu który zdobył obie nagrody równocześnie.

Występował jako solista ze znakomitymi orkiestrami, m.in. Russian National Philharmonic, Nice Philharmonic Orchestra, Liverpool Philharmonic, Sicilian Symphony, National Philharmonic of Ukraine, National Chamber Orchestra of Belarus, Orchestra Internazionale d’Italia, jak również z orkiestrami Filharmonii Krakowskiej, Bałtyckiej, Pomorskiej, Szczecińskiej, Orkiestrą Opery Bałtyckiej, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Ślaską Orkiestrą Kameralną i wieloma innymi pod batutą tak słynnych dyrygentów jak Thomas Sanderling, Vladimir Spivakov czy Yoshikazu Fukumura.

Występował na scenach najsłynniejszych festiwali muzycznych, takich jak „Maggio Musicale Fiorentino”, „Kissinger Sommer”, t h e Geneve Frederic Chopin Festival. Koncertował w większości krajów europejskich, obu Amerykach oraz Japonii, występując w t a k z n a k o m i t yc h salach koncertowych j a k Steinway Hall w Nowym Jorku, Mozarteum w Salzburgu, Sala Verdi w Mediolanie, Bridgewater Hall w Manchesterze, Teatro Politeama Garibaldi w Palermo, Hamarikyu Asahi Hall w Tokyo i wielu innych.

W kwietniu 2013 roku ukazała się jego płyta pt. „My Polish Diary” nagrana dla słynnej amerykańskiej wytwórni „Delos”, która zyskała niezwykle pochlebne opinie krytyków na całym świecie.

W 2013 r. Kiryl Keduk zainicjował oraz stworzył międzynarodowy festiwal muzyczny “TyzenHouse” w swoim rodzinnym mieście – w Grodnie na Białorusi. Na scenie grodzieńskiego Państwowego Teatru Dramatycznego wystąpili znakomici artyści, m.in. Guy Touvron, Vladimir Ovchinnikov, Jing Zhao, Boris Petrushansky, Piotr Paleczny, Ivan Karizna, Mikhail Simonyan oraz Narodowa Orkiestra Kameralna Białorusi. Festiwal został oceniony przez krytyków muzycznych oraz media jako jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych w kraju.

Urodził się 11 VIII 1977 w Jarosławiu.

Ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Czesława Stańczyka.

W latach 20003 – 2004 jako stypendysta Fondazione Marco Fodella studiował w klasie dawnych instrumentów klawiszowych w Accademia Internazionale della Musica (obecnie Civica Scuola diMusica Claudio Abbado) u prof. Laury Alvini.

Od 2005 był asystentem, a od 2012 (po uzyskaniu stopnia doktora) adiunktem na wydziale Fortepianu Klawesynu i Organów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

W latach 2009 oraz 2013 – 2014 był wykładowcą w Keimyung – Chopin Accademy of Music w Daegu (Korea Południowa).

Jest laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów pianistycznych i kameralnych:

VI 1999 – Wyróżnienie za występ w II etapie Międzynarodowego Konkursu Beethovenowskiego w
Hradec nad Moravici (Czechy).

IX 2000 – I nagroda w kategorii duetów razem ze skrzypaczką Fatimą Aazizą na IV Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.

V 2001 – Nagroda główna – stypendium Fundacji Bankowej im. Leopolda Kronenberga na IV Ogólnopolskim Konkursie Muzyki XX wieku dla młodych wykonawców w kategorii: studenci akademii muzycznych – w Radziejowicach.

IX 2003 – laureat Estrady Młodych na XXXVII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku.

IX 2010 – Wyróżnienie za wykonanie etiudy b – moll op. 4 nr 3 Karola Szymanowskiego na Międzynarodowym Konkursie im. E. Griega w Oslo (Norwegia).

V 2012 – Nagroda za najlepsze wykonanie utworu Mozarta na Międzynarodowym Konkursie Mozartowskim we Frascati (Włochy).

Koncertował w Europie, USA oraz Korei Południowej.

Pan Tomasz jest nauczycielem mianowanym.

Swoją edukację muzyczną rozpoczął w wieku 9 lat, ucząc się przez 6 lat gry na keyboardzie.
W wieku 15 lat został uczniem Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Andrzeja Krzanowskiego w Mławie, w klasie organów mgr. Ireneusza Weredy.
W latach 2010-2015 studiował na UMFC w Warszawie, początkowo w klasie prof. Magdaleny Czajki, następnie prof. Józefa Serafina i dra hab. Jarosława Wróblewskiego.

Brał udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Hansa Fagiusa, Ludgera Lohmanna, Gerharda Gnanna, Juliana Gembalskiego, Martina Schmedinga. Laureat III nagrody na I Ogólnopolskim Konkursie Organowym im. Mariana Sawy w 2008 roku oraz dwóch wyróżnień na Międzyszkolnym Konkursie Organowym w Olsztynie w latach 2007, 2009.

Pan Michał jest również nauczycielem muzyki i wychowawcą klasy w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Sportowymi nr 3 w Kobyłce.
Posiada stopień nauczyciela mianowanego.
Poza muzyką jego głównym zainteresowaniem jest szeroko pojęty sport, a przede wszystkim lekkoatletyka, siatkówka i piłka nożna.

Sekcja instrumentów smyczkowych, gitary, harfy

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Janusza Kucharskiego oraz Hochschule fuer Musik w Kolonii  w mistrzowskiej klasie Alban Berg Quartet.

Od 1998 roku związana jest nieprzerwanie z Royal String Quartet, z którym koncertuje w prestiżowych salach na całym świecie, nagrywa płyty m. in. dla brytyjskiej wytwórni Hyperion, a także prowadzi kursy dla solistów i kameralistów w Polsce i za granicą.

Od ponad 13 lat uczy gry na skrzypcach w szkole muzycznej w Wołominie.

Muzyka, to jedna z największych przygód jej życia. Dzięki niej poznała świat, o którego istnieniu nawet nie śniła i wciąż wiele odkrywa. Poza graniem kocha sport, kino i języki. Przyjaciele wiedzą, że z wypiekami na twarzy śledzi mecze tenisowe i wyścigi szybkich motorów. Ostatnio jest też zafascynowana kulturą, kinematografią i językiem koreańskim. Uczy się go pilnie i ma nadzieję, że niedługo ponownie odwiedzi Seul oraz piękną koreańską wyspę Jeju.

Pani Elwira jest nauczycielem mianowanym.

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie gitary klasycznej.

Pracowała w szkołach muzycznych w Warszawie i Gąbinie. Jej uczniowie odnosili sukcesy na konkursach w Sierpcu, Warszawie, Sochaczewie i Nałęczowie.

Oprócz muzyki klasycznej zajmuje się profesjonalnie muzyką flamenco – jako jedyna kobieta w Polsce. Współpracowała z wieloma zespołami wykonującymi muzykę flamenco (Los ninos flamencos, Latcho Drom, Contratiempo) oraz latynoamerykańską (Aires de los Andes, Curacas) oraz szkołami tańca flamenco (Studio Flamenco w Łodzi, Studio Flamenco w Warszawie, Studio Tańców Orientalnych i Flamenco w Warszawie, FlamencoArte w Warszawie).

Współpracowała z Teatrem Tańca Nie Tylko Flamenco, Filharmonią Narodową, Filharmonią Świętokrzyską oraz Operetką Warszawską. Występowała na scenach całej Polski.

Swoje umiejętności nabywała zarówno w trakcie lekcji mistrzowskich u Paco Jimeno, Juan del Gastor czy Pituquete, jak i podczas regularnych pobytów w Hiszpanii, gdzie doskonaliła umiejętność akompaniowania do śpiewu i tańca (jako jedyna cudzoziemka pracowała jako akompaniator w szkole śpiewu flamenco przy Centro Civico Las Columnas).

Fascynacja flamenco miała niebagatelny wpływ także na jej życie prywatne 😉 W 2005 roku poznała w Sevilli śpiewaka Fernando Guisado Ruiza – obecnego męża, z którym w 2009 roku założyła zespół Solo Flamenco. Innym owocem tej znajomości – oprócz zespołu, który występował na festiwalach i koncertach w całej Polsce – jest ukochana córeczka Isabel, która również gra na gitarze 😉

Pani Marta jest nauczycielem mianowanym.

Ukończyła z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny im. F. Chopina w Warszawie, Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w klasie skrzypiec st. wykł. Iwony Koter, oraz Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie teorii muzyki prof. Marty Szoki.

Swoje umiejętności doskonaliła na wielu kursach i seminariach skrzypcowych prowadzonych m.in. przez prof. Izabelę Ceglińską, Kaję Danczowską, Adama Korniszewskiego, Tomasza Tomaszewskiego, Roberta Szredera, Clarence Myerscough. Claude’a Lelonga.

Koncertowała w kraju i za granicą (Francja, Czechy). Od wielu lat prowadzi bogatą działalność kameralną, koncertową i edukacyjną. Współpracowała z Warszawskim Towarzystwem Muzycznym, Teatrem Wielkim w Warszawie, Operą i Filharmonią Podlaską.

Brała udział w licznych projektach koncertowych i operowych. (m.in. Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej, Festiwalu Musica Moderna,  Mazurskim Festiwalu Operowym).

Od 2008 roku prowadzi klasę skrzypiec w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II st. w Wołominie.

Interesuje się improwizacją skrzypcową, łączeniem różnych gatunków muzycznych. Chętnie eksperymentuje z brzmieniem skrzypiec. W wolnych chwilach gra na skrzypcach elektrycznych. Nauczanie gry na skrzypcach to jej pasja. Jej wychowankowie są laureatami wielu ogólnopolskich konkursów i przesłuchań skrzypcowych (m.in. I Ogólnopolskiego konkursu skrzypcowego „Jak Wieniawski” -II miejsce, III miejsca na Ogólnopolskim konkursie miniatury skrzypcowej, wyróżnienia na Międzynarodowym konkursie „Moje inspiracje muzyczne”, II nagrody na Ogólnopolskim konkursie „Mistrz Literatury Skrzypcowej Oskar Rieding”).

Pani Dominika jest nauczycielem mianowanym

Wiolonczelista, kompozytor i aranżer. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Hochschule fur Musik in Detmold oraz Koninklijk Conservatorium Brussel. Jego najważniejszymi wiolonczelowymi inspiracjami są Marcin Zdunik oraz Steven Isserlis. Ponadto swój muzyczny warsztat rozwijał pod okiem takich artystów jak Julius Berger, Claudio Bohorquez czy Zygmunt Krauze. Filip Sporniak jest laureatem licznych konkursów wiolonczelowych, kameralnych i kompozytorskich, w  tym: XVII International Competition of B. Warchal „TALENTS FOR EUROPE” w Dolnym Kubinie, XIV International Music Competition „Musica Insieme” w Musile di Piave czy  Konkurs Młodych Kompozytorów im. T. Bairda w Warszawie. Kilka jego kompozycji zostało nagranych i opublikowanych na CD przez wytwórnię DUX, a nuty do nich zostały  wydane drukiem przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. W 2019 zadebiutował jako wiolonczelista i kompozytor na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” a w 2020 roku ukazał się jego debiutancki album „Beeth250ven”, gdzie zawarte były kameralne dzieła L. van Beethovena w jego wykonaniu. Filip Sporniak współtworzy kilka formacji kameralnych, w tym: Kluza-Sporniak Duo oraz Warsaw Cello Quartet. Na stałe współpracuje również z orkiestrami: Young Belgian Strings, BRYGGEN Bruges Strings i  Heroes Orchestra. Poza muzyką interesuje się polską poezją i literaturą współczesną, a także kinem oraz grami komputerowymi.

Urodziła się w Krakowie.

Ukończyła z wyróżnieniem ogólnokształcącą szkołę muzyczną przy ul. Basztowej w Krakowie.

W 2005 roku ukończyła Krakowską Akademię Muzyczną na wydziale instrumentalnym w specjalności altówka.

W 2011 woku ukończyła studia podyplomowe w kierunku pedagogiki przedszkolnej z rytmiką na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie.

Uczestniczyła w wielu ogólnopolskich kursach i warsztatach m.in. Carla Orffa czy muzykoterapii.

Pracowała w kilku ośrodkach edukacyjnych np.: Prywatna Szkoła Animus w Kobyłce, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ciemnem, Przedszkole “u Kubusia Puchatka” w Rembertowie.

W latach 2002-2007 była członkiem kwartetu smyczkowego im. św. Maurycego w Krakowie, z którym zagrała kilkaset koncertów


Pochodzi z rodziny z tradycjami muzycznymi i pedagogicznymi.

Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec.

Współpracowała jako skrzypaczka i wokalistka z wieloma orkiestrami i zespołami m. in. z Teatrem Muzycznym w Łodzi, Orkiestrą Simfonia Nowa, Teatrem Muzycznym Sabat, Zespołem Pieśni i Tańca Mazowsze, Teatrem Muzycznym Roma oraz Teatrem Buffo.

Obecnie zajmuje się także działalnością pedagogiczną.

Sekcja instrumentów dętych, perkusji i akordeonu

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Elżbiety Gajewskiej-Gadzina.

Ukończyła studia podyplomowe w Doppler Institute w Budapeszcie (Węgry) w klasie fletu prof. Janosa Balinta.

W latach 2000-2008 współpracowała z Teatrem Polskim w Warszawie.

Od 20 lat roku prowadzi klasę fletu i zespołów kameralnych w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. W. Lutosławskiego w Wołominie. Jej uczniowie biorą czynny udział w licznych konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, gdzie uzyskują najwyższe noty konkursowe.

W 2015 roku nawiązała współpracę z Polskim Instytutem Montessori.

Jej pasją jest praca z dziećmi, którym chce pokazać piękny świat muzyki, rozbudzić w nich zamiłowanie do wspólnego muzykowania. Podczas zajęć muzycznych chce zarazić dzieci tym, co najbardziej kocha: muzyką, śpiewem i tańcem. U dzieci fascynuje ją ich ciekawość świata. Lubi obserwować jak rodzą się w nich pomysły i jak tworzą rzeczy często zaskakujące. Od kilku lat organizuje obozy muzyczne, podczas których odbywają się koncerty, zabawy oraz wspólne muzykowanie.

Od kilku lat występuje z trio fletowym w całej Europie. Występuje solo oraz w orkiestrze.

Prywatnie jest mamą Bartka. Kocha podróże, zwierzęta, czytać książki i spędzać czas w gronie rodziny oraz tzw. musicfamily, czyli grupy składającej się z obecnych i byłych uczniów.

Pani Monika od ponad 10 lat posiada stopień nauczyciela dyplomowanego.

W latach 1999-2005 grał w Sekstecie Janusza Muniaka (płyta: Just Friends) występując regularnie w Jazz Club U Muniaka w Krakowie. W latach 1999-2009 grał w Kwintecie Jerzego Małka (płyty: By Five,Bop Beat). Od 2005 do 2013 współpracował ze światowej sławy skrzypkiem Nigelem Kennedym (płyty: A Very Nice Album, Shhh !!!, Live In Paris At The New Morning) z którym to grał koncerty na całym świecie. W roku 2006 rozpoczął trwającą do dziś współpracę z Kazimierzem Jonkiszem w jego Kwartecie Energy (płyty: Energy, Jazz Energy, 6 Hours With Ronnie). Również od 2010 roku współpracuje z Trio Wojciecha Karolaka (płyta: In The Sentimental Mood) Od 2015 uczestniczy w projekcie Stanisław Soyka & Wojciech Karolak Trio Swing Comunication. Od roku 2016 współpracuje Radzimirem ”Jimkiem” Dębskim w projekcie Historia Jazzu. W roku 2019 uczestniczył w nagraniu płyty Grzegorski/Ślusarczyk/Białowolski/Adamczak/Skolik-To Muniak With Love. Koncertował i nagrywał m.in. z: Markiem Bałatą, Andrzejem Cudzichem, Wojciechem Groborzem, Leszkiem Kułakowskim, Urszulą Dudziak, Michałem Urbaniakiem, Jarosławem Śmietaną, Zbigniewem Namysłowskim, słowackim trio Nothing But Swing, Josef”Dodo” Sosoka, Lazaro Cruz, Ed Cherry, Jon Lord, Jeff Beck.

Jako muzyk sesyjny współpracował m.in. z: Mariuszem Lubomskim (płyty: Ambiwalencja, Lubomski W Trójce Again) Renatą Przemyk, Kayah, Maciejem Maleńczukiem, Pawłem Kukizem oraz nagrywał muzykę do filmu pt. Panie Dulskie w reżyserii Filipa Bajona z muzyką Jana Komara i Piotra Zabrockiego. Jako muzyk orkiestrowy występował z: Jarosław Śmietana Synphonic Sound, Big-Bandem Zbigniewa Namysłowskiego, Big-Bandem Leszka Kułakowskiego, orkiestrą Tomasza Szymusia, Teatrem Polskim w Warszawie, Teatrem Buffo w Warszawie, Teatrem Syrena w Warszawie, Operą na zamku w Szczecinie. Andrew Lloyd Weber Gala (Niemcy), The Bohemians Queen Symphonic (Niemcy), That’s Life-Das Sinatra Musical (Niemcy). Występował na wielu festiwalach w kraju jak i zagranicą m.in.: Jazz Jamboree, Jazz nad Odrą, Sopot Molo Jazz Festiwal , Jazz na Starówce , Świdnik Jazz Festiwal, Festiwal Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Komeda Jazz Festiwal, Kaunas Jazz Festival (Litwa), Swing White Nights (St. Petersgurg , Rosja), Jazzpod Hradom (Słowacja), Leverkusen Jazztage (Niemcy), Jazzwoche Burghausen (Niemcy), Kongsberg Jazzfestival (Norwegia), Monte Carlo Jazz Festival (Monako) Festival Da Jazz (Szwajcaria), Hague Jazz Festival (Holandia) i wielu innych.

Świetny klarnecista. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie ma wydziale instrumentalnym w zakresie gry na klarnecie.

Zaczął grać mając 7-8 lat. Pochodzi z Częstochowy, gdzie było dużo orkiestr dętych. Jego miłość do muzyki narodziła się, gdy obserwował swego ojca grającego na klarnecie.

Podczas nauki w Liceum Muzycznym w Częstochowie zdobył III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Klarnecistów w Olsztynie. W trakcie studiów był laureatem II miejsca w Konkursie Ogólnopolskim we Włoszakowicach.

Muzyk działającego z wielkim rozmachem Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Wraz z tą instytucją wojskową bierze udział w koncertach poświęconych historii i tradycjom oręża polskiego. Oprócz dawnych pieśni wojennych i wojskowych w ich programach znajdują miejsce nowe utwory, także z gatunku muzyki pop. Zespół jeździ po Polsce z koncertami estradowymi, plenerowymi, kameralnymi, symfonicznymi, solistycznymi i chóralnymi. Uznanie dla Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego wielokrotnie wyrażali wielcy tego świata – prezydenci, premierzy, koronowane głowy.

Obecnie zajmuje się działalnością pedagogiczną. Stara się zachęcać uczniów do gry, jednak wie, że na sukces potrzeba czasu.

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, w klasie prof. U.Bereźnickiej – Pniak i dr P.Pniaka.

W 2014 roku zdobyła tytuł Master in de Muziek w klasie marimby prof. Ludwiga Alberta i Chin Cheng Lin w Royal Conservatory Antwerp w Belgii.

W ramach programu ersamus kształciła się w Royal Conservatory w Brukseli pod kierunkiem profesorów: G. Franҫois, B. Quartier oraz B. Bouckaerta.

W czerwcu 2017 obroniła tytuł doktora sztuki, pracując pod kierunkiem prof. G.Jurczyka.

Nieustannie doskonali swoje umiejętności na wielu mistrzowskich kursach w Polsce i zagranicą, pracując pod okiem wybitnych profesorów (m.in. Keiko Abe, N. J. Živkovič, K.Myćka, S.Sakai, A.Caggiano, N. Mimura, Seung-Myeong Oh, D. Ganeva, K. Kato, Pei Ching Wu, B.Johnston, S.Stayonov, A.Boetteger, Tchiki Duo).

Brała udział w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach perkusyjnych: w 2013 została półfinalistką Międzynarodowego Konkursu Marimbowego w Opolu, w 2014 przeszła preeliminacje i wzięła udział w Międzynarodowym Konkursie Marimbowym w Bamberg oraz w 2013 została wytypowana przez uczelnię, jako reprezentantka do konkursu o stypendium Yamaha 2013.

W trakcie pięciu lat studiów, aż do chwili obecnej współpracowała z profesjonalnymi orkiestrami, m.in.: Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Teatru Wielkiego w Łodzi, Polish Camerata. Od listopada 2017 współpracuje z Warszawską Operą Kameralną. Miała szansę grać pod batutą znamienitych dyrygentów, m.in. D. Raiskina, M. Nesterowicza, M. Pijarowskiego, A. Boreyko, J. M. Florêncio, T. Wojciechowskiego, K. Pendereckiego, K. Korda, W. Michniewskiego i innych. Współpracowała i nadal współpracuje z kompozytorami wykładającymi na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, jak i studentami wydziału teorii i kompozycji (m.in. K.Knittel, A.Zagajewski, M.Śniady, J.Krzewiński, A.Sowa, N.Fukuoka), a jej rozprawa doktorska dotyczyła współczesnych poszukiwań kompozytorskich w utworach przeznaczonych na marimbę. Julianna wykonywała i wykonuje nowe kompozycje w trakcie festiwali muzyki współczesnej m.in. sesji Musica Moderna, Musica Privata, Festiwalu Muzyki Współczesnej w Brnie, Kamermuziek Festival w Antwerpii, Umami Live Berlin, Percussion Friends Amsterdam). Z roku na rok ma na swoim koncie coraz więcej prawykonań, a jej działalność kameralna oraz solowa uwidacznia się na rozmaitych koncertach organizowanych w Polsce i za granicą.

Od początku 2014 roku wraz z Amber Tzu – Chun Chen tworzy duet marimbowy Equilibri Duo. Jest członkiem Stowarzyszenia Pedagogów Perkusistów oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Marimbowego – Marimba Festiva. Cały czas działa aktywnie zawodowo, biorąc udział w różnorodnych projektach.

Swoją działalność pedagogiczną rozpoczęła w roku szkolnym 2014/2015. Odzwierciedleniem jej pracy są wyróżnienia zdobyte przez jej uczniów na konkursach ogólnopolskich i regionalnych. Już w ciągu debiutanckiego roku, zdążyła zdobyć serca wielu swoich wychowanków, zarażając pasją do instrumentów perkusyjnych. Od 2013 regularnie prowadzi warsztaty marimbowe dla uczniów i studentów szkół i uczelni muzycznych.

Pani Julianna jest nauczycielem kontraktowym.

Muzyk i nauczyciel – specjalność obój i rożek angielski.

W 1978 roku będąc na ostatnim roku studiów podjął pracę w Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu.

W roku następnym 1979 otrzymał dyplom Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie oboju u prof. Karola Fiali.

Od września 1979 roku, po wcześniej zdanym egzaminie, zaczął pracować na stanowisku oboisty w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Stanowisko drugiego, a później pierwszego głosu, piastował do 1986 roku.

Od 1986 roku jest muzykiem etatowym orkiestry Sinfonia Varsovia – I obój i rożek angielski

Za swoją działalność został odznaczony Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2015).

Pan Bolesław nauczycielem gry na oboju jest od 22 lat.

Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie na Wydziale Instrumentalnym w klasie perkusji Stanisława Skoczyńskiego w roku 1991. W latach 1992-1993 przebywała na stypendium w Paryżu w Konserwatorium Interpretacji Muzyki Współczesnej w Rueil Malmeson.

Jest wszechstronną instrumentalistką. Współpracowała z najlepszymi polskimi orkiestrami takimi jak: Sinfonia Varsovia, Opera Kameralna, Filharmonia Narodowa, a także teatrami stołecznymi: Narodowym, Dramatycznym i Rozmaitości. Występowała na festiwalach muzyki współczesnej „Warszawska Jesień”. Jej wieloletnia współpraca wiąże się również z zespołem szantowo-folkowym, zajmującym się graniem koncertów-przedstawień dla dzieci i dorosłych – „Zejman&Garkumpel”. Brała udział w wielu programach radiowych i telewizyjnych, między innymi: „Z batutą i humorem” oraz „Śpiewające fortepiany”. Działalność koncertową godzi z pracą pedagogiczną.

Urodził się w Dębnie.

Ukończył z wyróżnieniem Średnią Szkołę Muzyczną w Gorzowie w klasie trąbki mgr Włodzimierza Kozłowskiego.

Jest absolwentem klasy trąbki prof. Igora Cecocho w Akademii Muzycznej we Wrocławiu (dyplom z wyróżnieniem).

W 2005 roku, jako student IV roku, rozpoczął pracę w orkiestrze Sinfonia Varsovia, w której zajmuje stanowisko pierwszego trębacza solisty. Od tamtego czasu odbył z Sinfonią Varsovią kilkaset koncertów, występując w najbardziej prestiżowych salach świata. Wielokrotnie koncertował również jako solista, m.in. z Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Łódzkiej, Dolnośląskiej, Śląskiej, Gorzowskiej. W lipcu 2006 roku wystąpił jako solista na koncercie inauguracyjnym festiwalu Chopin i jego Europa. Wspólnie z Marthą Argerich i orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Alexandra Rabinowicha-Barakowsky’ego wykonał wówczas II Koncert na fortepian, trąbkę i orkiestrę smyczkową op. 35 Szostakowicza. Współpracuje głównie jako pierwszy trębacz z orkiestrami: Malaysian Philharmonic Orchestra, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Leopoldinum, Orkiestra Filharmonii Łódzkiej.

Od 2016r wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Prowadzi kursy mistrzoswskie i zajęcia typu „masterclass” na terenie całego kraju.

Oprócz muzyki klasycznej, artysta wykonuje także muzykę rozrywkową. Współpracuje z orkiestrami rozrywkowymi Zygmunta Kukli i Tomka Szymusia oraz big bandem Krzysztofa Herdzina i big bandem „Konglomerat” w charakterze lead trumpet. Jako muzyk sesyjny brał udział w wielu produkcjach i koncertach telewizyjnych, oraz dokonał szeregu nagrań płytowych dla takich artystów jak m.in.: Lora Szafran, Grażyna Łobaszewska, Piotr Rubik, Maryla Rodowicz, Robert Gawliński, Katarzyna Groniec, Jacek Kotlarski

Sekcja teorii

Teoretyk muzyki, pedagog.

Absolwentka Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki AMFC w Warszawie.

W 2006 uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie teorii muzyki (praca na temat problemów sonorystyki w polskim XX-wiecznym kwartecie smyczkowym).

W obszarze jej zainteresowań znajduje się polska muzyka XX i XXI wieku.

Prowadzi badania nad przemianami stylistycznymi w twórczości współczesnych kompozytorów polskich. Zajmuje się także historią warszawskiej Uczelni (praca: Karol Szymanowski – pierwszy rektor Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie, AMFC, Warszawa 2007). Owocem prac badawczych są liczne artykuły, hasła encyklopedyczne, a także udział w konferencjach i sympozjach naukowych.

Jest wykładowcą Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki UMFC.

Od 1984 roku pracuje, jako nauczyciel przedmiotów ogólnomuzycznych, w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie, od roku 2005 – w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II st. im. W. Lutosławskiego w Wołominie.

Pani Małgorzata jest nauczycielem dyplomowanym.

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i seniorami jako nauczyciel, instruktor rytmiki, muzykoterapeuta oraz choreograf. Dba o to aby na zajęciach panowała atmosfera przyjaźni, wzajemnego szacunku, pogody ducha, dzięki czemu w podopiecznych wyzwala się kreatywność i zaangażowanie co w efekcie umożliwia wszechstronność rozwoju i odkrywanie swoich talentów.

Jako wokalistka i tancerka występowała na wielu scenach polskich i zagranicznych. W jej repertuarze jest muzyka bałkańska, romska, rosyjska, węgierska, polska, itp. Miała przyjemność współpracować artystycznie z takimi legendami polskiej sceny muzycznej, jak: Andrzej Rosiewicz, Violetta Villas, Halina Kunicka.  Skomponowała muzykę i napisała teksty piosenek dla dzieci i dorosłych.  Ukończyła wiele kursów i warsztatów muzycznych oraz tanecznych, prowadzonych przez mistrzów z całego świata.

Wielokrotnie była członkiem i przewodniczącym jury w wielu konkursach i festiwalach muzycznych.

Z natury jest optymistką,  pasjonatką zdrowego stylu życia, wie jak ważna jest harmonia w człowieku, kocha zwierzęta, lubi dzieci i młodzież, każde z nich to niezwykła indywidualność.

Jej pasją jest muzyka, taniec, pedagogika, podróże, kino i terapie naturalne.

„Każdy jest geniuszem. Ale jeśli zaczniesz oceniać rybę pod względem jej zdolności wspinania się na drzewa, to przez całe życie będzie myślała, że jest głupia.”

Albert Einstein

Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. Ignacego Jana Paderewskiego w Krośnie w klasie skrzypiec. Występowała jako solistka z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Rzeszowskiej, a także brała udział w kursach mistrzowskich im. Z. Brzewskiego w Łańcucie.

W roku 2013 uzyskała tytuł magistra sztuki na kierunku Edukacja muzyczna w Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewiczów w Łodzi. Tam też współpracowała z dyrygentami chóralnymi jako asystentka, m. in. z Chórem Uniwersytetu Łódzkiego, zdobywając nagrody na konkursach chóralnych. Była także chórzystką w kameralnym chórze „Con vigore” działającym przy MDK w Łodzi, a także chórzystką Chóru Filharmonii Łódzkiej.

W 2018 roku ukończyła studia magisterskie na kierunku Dyrygentura symfoniczno – operowa na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Szymona Kawalla.

W roku 2019 ukończyła także Podyplomowe Studia Menedżer Muzyki na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.

Jest założycielką i dyrygentką Chóru Zakładu Anatomii Prawidłowej i Klinicznej przy Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.

W Szkole Muzycznej w Wołominie pracuje od 2014 roku.

Dyrygent, instrumentalista, pedagog.

Absolwent Wydziału Instrumentalnego (klasa akordeonu prof. Włodzimierza Lecha Puchnowskiego) i Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (klasa dyrygentury prof. Stanisława Wisłockiego) AMFC w Warszawie.

Od 1986 roku związany jako dyrygent z Warszawską Operą Kameralną. Z zespołem WOK odbył wiele zagranicznych tras koncertowych (Holandia, Belgia, Francja, Austria, Hiszpania, Włochy).

Jednocześnie prowadził działalność pedagogiczną. Od roku 1995 związany z Prywatną Szkołą Muzyczną I i II st. im. W. Lutosławskiego w Wołominie.

Pan Dariusz jest nauczycielem kontraktowym.

Urodziła się w Krakowie.

Ukończyła z wyróżnieniem ogólnokształcącą szkołę muzyczną przy ul. Basztowej w Krakowie.

W 2005 roku ukończyła Krakowską Akademię Muzyczną na wydziale instrumentalnym w specjalności altówka.

W 2011 woku ukończyła studia podyplomowe w kierunku pedagogiki przedszkolnej z rytmiką na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie.

Uczestniczyła w wielu ogólnopolskich kursach i warsztatach m.in. Carla Orffa czy muzykoterapii.

Pracowała w kilku ośrodkach edukacyjnych np.: Prywatna Szkoła Animus w Kobyłce, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ciemnem, Przedszkole “u Kubusia Puchatka” w Rembertowie.

W latach 2002-2007 była członkiem kwartetu smyczkowego im. św. Maurycego w Krakowie, z którym zagrała kilkaset koncertów

Mieszka w Warszawie, mieszkał w Łodzi.

Stan psychiczny: zrównoważony, choć od czasu do czasu budzi się w nim choleryk.

Interesuję się…

  • muzyką
  • astronomią
  • geografią
  • urbanistyką
  • informatyką
  • i wszystkim innym

Kocha…

  • Żonę i dwie Córeczki

Lubi…

  • wiosnę i wczesną jesień
  • swoje mieszkanie
  • swój ogródek
  • kawę i dobrze zaparzoną herbatę
  • jeździć na nartach
  • jeździć daleko samochodem
  • wspinać się i w ogóle chodzić po górach
  • uprawiać zioła do kuchni
  • pływać
  • czytać powieści
  • gotować
  • odwiedzać Rodziców.

Nie lubi…

  • kłamstwa, obłudy i kombinatorstwa
  • bezmyślności
  • chamstwa, zawiści i politykierstwa
  • nieelastyczności w kontaktach międzyludzkich
  • siebie, gdy o kimś lub czymś ważnym nie pamięta
  • zup owocowych i wątróbki
  • i pewnie jeszcze paru innych rzeczy.

Chętnie słucha Brahmsa, Beethovena, Waltona, Vasksa, Lottiego, Rachmaninowa, Grzegorza Turnaua, Björk, Joe Cockera i Phila Collinsa. Natomiast toleruje niemal każdą muzykę z istotnym wyjątkiem dla Brucknera i disco polo.

Lubi czytać Lema, Musierowicz, Słonimskiego, Tuwima, Makuszyńskiego, Schulza, Kafkę, Żeromskiego.

Pan Sławomir jest nauczycielem mianowanym.

Skomponował wiele dzieł muzycznych – cała twórczość wyszczególniona na stronie www.zamuszko.com

Chór, orkiestra, zespoły

Czołowy polski dyrygent i kompozytor.

Dziekan Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie – profesor zwyczajny doktor habilitowany, gdzie od 1986 roku prowadzi mistrzowską klasę dyrygentury i klasę doktorską, kształcąc polskich i zagranicznych adeptów sztuki dyrygenckiej.

Od 2011 roku jest profesorem wizytującym w Polskim Uniwersytecie na Obczyźnie w Londynie (Wielka Brytania) prowadząc wykłady, seminaria doktorskie i Międzynarodowe Konferencje Naukowe.

Najważniejsze kompozycje:

1966 – Divertimento na orkiestrę smyczkową i perkusję, Andante na skrzypce i fortepian lub orkiestrę smyczkową

1968 – Kwartet smyczkowy

1969 – Oratorium „Pater Kolbe”, Sonata na obój i skrzypce

1970 – Kantata „Wit Stwosz” (do poematu I. Gałczyńskiego), Sonata na skrzypce i fortepian

1974 – Wariacje na temat S. Prokofiewa na fortepian

1990 – Stabat Mater, Mater Nostra Polonia (do poematu J. Wittlina), Cadenza na skrzypce solo

1993 – Kantata na XV-lecie Pontyfikatu Papieża Jana Pawła II

2005 – Kantata „Santo subito” (do poematu Z. Trych), Kantata „Nowennalia” (do poematu Z. Trych)

2006 – Mały kaprys na skrzypce solo, Kaprys świętokrzyski na skrzypce solo, Dumka Babicka na skrzypce solo, Dwie Impresje Arabskie na skrzypce solo, Giovanile na orkiestrę symfoniczną

2007 – Fantazja „Gaudeamus Igitur” na skrzypce solo, Tryptyk amerykański na baryton i fortepian lub orkiestrę

2009 – Lament i toccata mazowiecka na skrzypce i fortepian lub orkiestrę

2010 – Liryki miłosne na sopran i fortepian lub orkiestrę (do poematu A. Andrych)

2011 – Kantata „Łza” (do poematu W. Przybyłowicza), Oratorium „Totus Tuus”

2012 – Scherzo AZ na skrzypce solo

2014 – Missa Solemnis Sti Joannis Paulus II

2016 – Tryptyk koreański na skrzypce, perkusję i orkiestrę dętą blaszaną

2017 – Poemat Walc „Fale Dunaju i Tamizy na skrzypce, sopran i orkiestrę (do poematu A. Andrych)

Zainteresowania: turystyka międzynarodowa, kompozycje kulinarne, historia międzynarodowa, religioznawstwo

Od 2001 roku stale współpracuje z Prywatną Szkołą Muzyczną I i II stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Wołominie prowadząc Orkiestrę Symfoniczną i zajęcia z dyrygentury.

W 1992 roku otrzymał z rąk Prezydenta RP tytuł naukowy Profesora Sztuk Muzycznych.

Profesor prowadzi też Międzynarodowe Kursy Mistrzowskie z dyrygentury w Daegu i Jeju w Korei Płd. Maestro Kawalla jest też od 1995 roku dyrektorem muzycznym i dyrygentem Yeongnam Opera Campany w Daegu (Korea Płd.); od 2001 roku dyrektorem artystycznym i dyrygentem Orkiestry Kameralnej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie; od 2002 roku jurorem i stałym dyrygentem na Międzynarodowym Konkursie na Instrumenty Dęte Blaszane i Perkusję w Jeju (Korea Płd.).

Ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie: na Wydziale Instrumentalnym – skrzypce 1972; na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki – dyrygenturę 1973 i kompozycję 1974. Studia zagraniczne: Szwajcaria, Węgry, ZSRR. Stopnie naukowe doktora – 1982 i doktora habilitowanego – 1984 uzyskał w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

W latach 1972 – 1974 był wykładowcą w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie; 1975 – 1980 starszym wykładowcą w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Bydgoszczy; 1980 – 1986 adiunkt, docent dyrektor Instytutu Edukacji Muzycznej w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Zielonej Górze; 1996 – 2004 profesor zwyczajny w Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach; 2008 – 2015 profesor zwyczajny w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie kierownik Katedry Edukacji Muzycznej i Literackiej, uczył też w szkołach muzycznych I i II stopnia w Bydgoszczy, Toruniu i Warszawie.

Szymon Kawalla posiada bogaty dorobek menadżersko – dyrygencki: 1972-1974 dyrektor muzyczny i główny dyrygent Centralnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego (czołowi polscy soliści wokaliści, chór męski, balet, orkiestra symfoniczna); 1974-1978 dyrygent orkiestry symfonicznej Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy; 1978-1980 dyrektor naczelny i artystyczny i dyrygent szef Państwowej Orkiestry Kameralnej w Toruniu; 1980-1986 dyrektor naczelny i artystyczny i  dyrygent szef Państwowej Filharmonii im. Tadeusza Bairda w Zielonej Górze i Kameralnej Sceny Operowej w Żaganiu; 1985-1991 dyrektor naczelny i artystyczny i dyrygent szef Orkiestry Symfonicznej i Chóru Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie; 1987-1995 pierwszy stały dyrygent Vienna Modern Masters CD Company (Austria i USA); 1992-1994 konsultant artystyczny i dyrygent szef Państwowej Filharmonii im. Stanisława Moniuszki w Koszalinie; 1995-2001 dyrektor naczelny i artystyczny i dyrygent szef Państwowej Filharmonii Świętokrzyskiej im. Oskara Kolberga i Sceny Operowej w Kielcach; 2001-2006 dyrektor artystyczny i dyrygent szef Chóru Kameralnego Muzyki Cerkiewnej przy Operze Kameralnej w Warszawie.

Od 1966 roku koncertuje jako dyrygent (ponad 7000) koncertów symfonicznych, oratoryjnych i spektakli operowych i operetkowych w czołowych salach koncertowych, operowych i świątyniach religijnych w: Austrii, Belgii, Białorusi, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Iranie, Islandii, Jugosławii, Kanadzie, Korei Płd., Kubie, Luksemburgu, Malcie, Niemczech, Norwegii, Polsce, Rosji, Rumunii, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji, Ukrainie, USA, Watykanie, Węgrzech, Wielkiej Brytanii, Włoszech. Na szczególną uwagę zasługują trzy koncert oratoryjne dla Papieża Jana Pawła II, koncerty z okazji 5 i 10 rocznicy śmierci króla Boduin’a w Brukseli z udziałem królowej Fabioli, monograficzne festiwale poświęcone: Bachowi, Beethovenowi, Brahmsowi, Chopinowi, Czajkowskiemu, spektakle operowe inaugurujące New Opera House (2004) i Cultur Art Center Keimuyong University (2008) w Daegu Korea Płd. Od 1970 roku stale dokonuje nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych dla firm: Balcanton (Bułgaria), Cambria Records (USA), Cecilianum Regords (Polska), Centaur Records (USA), Connifer Records (Wielka Brytania), JIGU (Korea Płd.), Polskie Nagrania, Veriton (Polska), Vienna Modern Masters (Austria, USA), Requiem Opus Records (Polska).

Za swoją działalność Szymon Kawalla otrzymał nagrody i odznaczenia państwowe: 1985 – Srebrny Krzyż Zasługi, 1996 – Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski, Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski; odznaczenia i nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Polsce: Medale – Karola Szymanowskiego, Karola Kurpińskiego, Witolda Lutosławskiego, Witolda Rowickiego, Gloria Artis, Nagroda Ministra II stopnia; nagrody Rektorów uczelni wyższych: Państwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze, Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Medal Uniwersytetu Fryderyka Chopina w Warszawie. Nagrody artystyczne: 1985 – Nagroda dla Młodych Twórców w Zielonej Górze, 1991 – Grand Prix du Disc Accademie Charles Cross Paris, 2001 – Nike – Nagroda dla wybitnych twórców, 2006 – Bene Meritus, 2010 – Gran Prix na Międzynarodowym Festiwalu Operowym w Daegu (Korea Płd.), 2010 – nagroda za najlepszą produkcję operową roku w Korei Płd.

Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. Ignacego Jana Paderewskiego w Krośnie w klasie skrzypiec. Występowała jako solistka z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Rzeszowskiej, a także brała udział w kursach mistrzowskich im. Z. Brzewskiego w Łańcucie.

W roku 2013 uzyskała tytuł magistra sztuki na kierunku Edukacja muzyczna w Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewiczów w Łodzi. Tam też współpracowała z dyrygentami chóralnymi jako asystentka, m. in. z Chórem Uniwersytetu Łódzkiego, zdobywając nagrody na konkursach chóralnych. Była także chórzystką w kameralnym chórze „Con vigore” działającym przy MDK w Łodzi, a także chórzystką Chóru Filharmonii Łódzkiej.

W 2018 roku ukończyła studia magisterskie na kierunku Dyrygentura symfoniczno – operowa na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Szymona Kawalla.

W roku 2019 ukończyła także Podyplomowe Studia Menedżer Muzyki na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.

Jest założycielką i dyrygentką Chóru Zakładu Anatomii Prawidłowej i Klinicznej przy Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.

W Szkole Muzycznej w Wołominie pracuje od 2014 roku.

Sekcja wokalna

Śpiewaczka, pedagog, kameralistka.

Edukację muzyczną rozpoczęła w Prywatnej Szkole Muzycznej II stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Wołominie.

Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, którą ukończyła w klasie dr hab. Aleksandry Kucharskiej-Szefler, otrzymując dyplom z wysoką punktacją. Spektaklem dyplomowym była opera H. Purcella Dydona i Eneasz, w którym grała rolę Dydony.

Brała udział w wielu muzycznych festiwalach, konkursach oraz koncertach w kraju i za granicą. Koncertowała jako solistka, kameralistka, chórzystka w takich zespołach jak Chór Komendy Stołecznej Policji, Chór Tutti e solo, Simultaneo czy Mała Operetka Warszawska.

Zespoły, z którymi występowała są laureatami wielu konkursów i festiwali muzycznych. Najważniejsze z nich to: I miejsce na Łódzkim Konkursie Cantio Lodziensis z chórem Komendy Stołecznej Policji, srebrny dyplom w II Ogólnopolskim Festiwalu Chóralnym Cantat viWat w Warszawie również z wyżej wymienionym chórem oraz nagranie 3 płyt z tymże zespołem. Złoty dyplom oraz III miejsce na Międzynarodowym Konkursie Chóralnym Cantate Domino w Kownie na Litwie z chórem Tutti e solo. Nagranie płyty J.M. Poniatowskiego ,,Mass in F” z Zespołem Wokalnym Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Współpracowała jako solistka z Konstancińską Orkiestrą Estradową „Rondo”,

Brała udział w konkursach muzycznych w Suwałkach i Krakowie, w obu została doceniona przez jury wysoką punktacją.

Swoje umiejętności doskonaliła na kursach i warsztatach pod okiem, wspaniałych śpiewaków, dyrygentów i pedagogów, m.in. Krzysztofa Szydzisza, Agnieszki Franków-Żelazny, Jadwigi Rappé, Cezarego Domagały, Marka Weissa-Grzesińskiego, Heleny Łazarskiej, Agaty Bieńkowskiej, Doroty Kolak, Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej, Ewy Wolak, Dariusza Paradowskiego, Szymona Kawalli, Zygmunta Rycherta, Jolanty Janucik.

Tenor. Szkołę Muzyczną im. W. Lutosławskiego w Wołominie ukończył w klasie dra Leszka Świdzińskiego w 2013 roku.

Jest absolwentem specjalności Śpiew Solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. Andrzeja Nanowskiego.

Od 2015 do 2017 roku współpracował z Operą Bałtycką jako chórzysta w wystawieniach Otella G. Verdiego, Strasznego Dworu S. Moniuszki i Czarnej Maski K. Pendereckiego.

W grudniu 2016 roku wcielił się w rolę Parpignola w operze Cyganeria G. Pucciniego w reżyserii Karen Stone.

W kwietniu 2017 roku zadebiutował, również jako solista, w cyklu spotkań Jerzego Snakowskiego pt. „Opera? Si!” w Operze Bałtyckiej. Od tamtego czasu jest zapraszany do niektórych koncertów związanych z tym cyklem.

W 2016 i 2017 roku jako chórzysta brał udział w wystawieniach oper G. Rossiniego (Sigismondo, Demetrio e Polibio, Bianca e Gernando, Maometto II, Aureliano in Palmira, Edoardo e Cristiana) w ramach festiwalu Rossini in Wildbad.

W czerwcu 2018 roku zadebiutował w roli Plutona w operetce Orfeusz w Piekle J. Offenbacha w reżyserii Marii Sartowej w Operze Bałtyckiej.

W październiku 2018 roku wykonał solową partię tenora w Requiem W.A.Mozarta na warszawskim Ursynowie pod dyrekcją Jakuba Kaczmarka. Koncert był symbolicznym uczczeniem kilku rocznic: śmierci Fryderyka Chopina (169.), rozpoczęcia pontyfikatu Jana Pawła II (40.) i trzeciej rocznicy utworzenia Ursynowskiego Chóru Luvenis.

Od szeregu lat współpracuje jako solista z wieloma zespołami, takimi jak: Radzymińska Orkiestra Dęta, Mała Operetka Warszawska, Big Band „Rondo”.

Od 2014 roku współpracuje także z Biurem Koncertowym Musica Viva w Gdańsku.

Od 2015 roku jest zapraszany do Coro di Solisti biorącego udział w koncertach organizowanych przez Fundację Musica Viva w Bremen. Koncerty te odbywają się w sali Die Glocke.

Autualnie jest artystą zespołu wokalnego Polskiej Opery Królewskiej, gdzie wykonuje partie zespołowe jak i solowe.